معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در فرآیند بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در قالب طرح سلامت نوروزی، هزار و ۹۸۳ اخطاریه، ۵۷ مورد معرفی به مراجع قضایی و ۱۴ مورد پلمب مراکز متخلف بهداشتی به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 03 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، فرزام بیدارپور امروز چهارشنبه (۱۵ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که تا ۱۴ فروردین، ۱۳ هزار و ۷۵۱ مورد بازدید توسط بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسید.

وی افزود: در مدت یاد شده ۱۸ هزار و ۹۸۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ضبط و معدوم سازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم اظهار کرد: در این مدت ۱۳۳ هزار و ۹۳۹ نفر ضمن مراجعه به اورژانس‌های مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان، به صورت سرپایی یا بستری پیگیری و درمان شدند.

دکتر اسعد فتحی‌پور گفت: از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۴۷۳ مورد بصورت سرپایی و ۲۱ هزار و ۴۶۶ نفر نیز بستری، پیگیری و درمان شدند.

وی با بیان اینکهدر مدت مذکور ۶۹ بازدید از مراکز درمانی تابعه دانشگاه به ثبت رسید، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۴۷۹ مورد جراحی در استان به ثبت رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: ۳۱ مورد اعزام بیمار به مراکز درمانی خارج از استان و ۳۲۲ مورد نیز در داخل استان انجام شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار کرد: در طول طرح سلامت نوروزی، ۶۹۹ مورد بازدید توسط بازرسان این معاونت از مراکز دارویی سطح استان انجام دادند.

دکتر هومن قصری گفت: در این مدت ۱۶۸ مورد بازرسی از مراکز عرصه مواد غذایی و بهداشتی، ۱۰۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های مواد غذایی، ۷۳ مورد پلمب و توقیف مواد غذایی و ۱۶۴ مورد پیگیری تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ ثبت شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار