مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام ؛
مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام گفت : در مقایسه با فروردین سال قبل، میزان مراجعان ۱۴.۷۱ درصد رشد و میزان خونگیری نیز ۲۳.۲۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 22 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ عاصم آبادی بیان داشت : 411 نفر از اهداکنندگان باسابقه در فروردین ماه امسال اهدای خون داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود : یک‌هزار و ۶۵۳ نفر فروردین ماه امسال برای اهدای خون و فرآورده‌های خونی به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۰۷ نفر واجد شرایط اهدای خون شدند.

عاصم آبادی ادامه داد :   191 نفر در فروردین ماه امسال برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند و نیز در این مدت میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون، رشد ۴.۴۷ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد : بر اساس شاخص‌های انتقال خون، اهداکنندگان به سه گروه عمده مستمر، باسابقه و بار اولی تقسیم می‌شوند که در فروردین امسال تعداد اهداکنندگان مستمر ۸۰۵ نفر بوده که در مقایسه با فروردین پارسال ۱۹.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام  تاکید کرد : بخشی از خون برای مجروحان سوانح و حوادث و سهمی از آن نیز برای بیماران نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌شود.

عاصم آبادی  اظهار داشت : بانک خون استان ایلام همواره به اهدای خون و فرآورده‌های خونی در گروه‌های مختلف مثبت و منفی نیاز دارد و بنابراین از مردم در گروه‌های مختلف تقاضا می‌شود که برای اهدای خون خود اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار