هنوز چند روزی از معرفی سرپرست شهرداری که از بدنه شهرداری دهلران بود نگذشت که شورای شهر دهلران اقدام به فراخوان انتخاب شهردار در فضای مجازی کرد و حال پس از گذشت 15روز از فراخوان، شب گذشته شورای شهر دهلران در اطلاعیه ای در فضای مجازی خبر از انتصاب شهردار غیر بومی را داد .
کد خبر: ۱۱۶۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 22 April 2024

تابناک ایلام ، مجتبی کاور ::  شورای پر تنش شهر دهلران از همان ابتدا نشان داد که در انتخاب شهردار دقت و تخصص لازم را ندارد چرا که اولین گزینه شورای شهر دهلران برای شهردار شدن تنها چندین روز بعد به خاطر نداشتن رزومه مدیریتی از سوی استانداری ایلام کنار گذاشته شد و شورای شهر دهلران به دلیل نداشتن گزینه جایگزین شتاب زده و سراسیمه امین اله جامسحر از فرزندان دهلران که ساکن استان البرز بود را در مدت زمانی کم به عنوان شهردار جهت سیر مراحل قانونی به استانداری معرفی کردند که پروسه اداری آن طولانی شد و در نهایت مهر ماه 1400جامسحر به عنوان شهردار دهلران معرفی شد .

جامسحر بعد از مستقر شدن در شهرداری تلاش کرد تا اهداف و برنامه های که مدنظر خود و اعضای شورای شهر برای توسعه شهری بود را پیاده کند اما اختلاف نظرها و دخالت های مستقیم وغیر مستقیم برخی از اعضای شورای شهر در امورات شهرداری سبب شد که شهردار منتخب شورای شهر هم تا حدودی از برخی شورایان فاصله بگیرد تا بتواند امورات شهری و برنامه های شهری خود را دنبال کند .

اما روند و اختلاف نظر برخی از اعضای شورای شهر تا جایی پیش رفت که درمواردی نیز فرماندار به عنوان نماینده دولت برای آرامش درون شورا و کاهش تنش ورود می کرد تا شهردار بتواند به امورات جاری شهر رسیدگی کند  اما مشورت گرفتن شهردار از برخی نیروها سبب ایجاد چند دستگی در بین کارکنان شهرداری شد و روز به روز اختلاف نظرها و دخالت های برخی افراد شورا سبب شد که خدمات رسانی شهرداری به شهروندان و امورات شهری با چالش مواجه شود .

ساکن نبودن شهردار در دهلران ، چالش درون و بیرون شهرداری و...از جمله مواردی بود که شهردار دهلران نتواند تصمیم و تمرکز لازم برای حل مشکلات و خواسته های شهروندان داشته باشد و روند کار  در شورای شهر و شهرداری به گونه ای پیش رفت که برخی نهاد های نظارتی و حتی دادستان به مشکلات شهرداری ورود کنند و در نهایت در فروردین ماه سال جاری رئیس شورای شهر دهلران در مراسم معرفی سرپرست شهرداری این شهرستان عنوان کرد:  جامسحر شهردار اسبق دهلران به دلیل مشکلات شخصی و همچنین سکونت خانواده در استان البرز، امکان همکاری با شورا و ادامه مسئولیت را نداشته و با تصمیم شورای شهر کنار گذاشته شده است .

هنوز چند روزی از معرفی سرپرست شهرداری که از بدنه شهرداری دهلران بود نگذشت که شورای شهر دهلران اقدام به فراخوان انتخاب شهردار در فضای مجازی کرد و حال پس از گذشت 15روز از فراخوان ، شب گذشته شورای شهر دهلران در اطلاعیه ای در فضای مجازی خبر از انتصاب شهردار غیر بومی را داد .

حال این سوال مطرح است چرا شورای شهر دهلران به صورت شفاف برابر فراخوان که در فضای مجازی منتشر کرد تعداد افرادی که رزومه خود را ارائه دادند را از طریق رسانه های رسمی و یا همان فضای مجازی برای افکار عمومی اعلام نکردند !

براساس اطلاعیه شورای شهر در فضای مجازی و اشاره به سوابق شهردار منتخب ، شواهد نشان می دهد که شهردار منتخب شورای شهر دهلران غیربومی و ساکن یکی از شهرهای استان خوزستان و شهردار تازه تاسیس شده بخش دشت عباس است که این انتخاب در تناقض با صحبت های ریس شورای شهر دهلران در خصوص شهردار قبلی است چرا که یکی از دلایل کنار گذاشتن شهردار قبلی به دلیل سکونت خانواده وی در استان البرز اشاره شده است !

حضرات شورای شهر ! ضرب المثلی است که می گوید رنگ رخساره خبر می دهد از سر ضمیر !متاسفانه انباشت مشکلات ، یاس و نا امیدی در جای جای شهر نمایان است این را می توان ازپس کوچه پس کوچه های شهر ، انباشت زباله ها ، بی انگیزه شدن کارکنان شهرداری و سرگردانی مردم در شهرداری فهمید و گویی دلی سوخته ای برای حل مشکلات شهر پر از چاله چوله دهلران نیست !

بدون شک شهروندان بهترین قاضی برای قضاوت عملکرد اعضای شورای شهر هستند. حال باید منتظر ماند و دید که منتخب غیر بومی شورای شهر برای تصدی شهرداری دهلران به عنوان شهردار صلاحیت می گیرد یا خیر ؟اگر صلاحیت وی برای تصدی شهرداری دهلران از سوی نهاد های مرتبط تائید شد آیا شهردار منتخب ساکن شهر دهلران خواهد شد یا خیر، در غیر این صورت همچنان کشتی به گل نشسته شهرداری دهلران در باتلاق مشکلات خواهد ماند./م

بیشتر بخوانید:: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار