کد خبر: ۱۱۶۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸ 22 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران گفت:

دوره‌های جدید آموزشی بازیگری تئاتر، نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود. سیده‌ زینب تقوی، اظهار کرد: با توجه به استقبال دانشجویان از دوره‌های آموزشی فرهنگی جهاد دانشگاهی، کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد مازندران با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در نظر دارد دوره‌های جدید آموزشی بازیگری تئاتر، نمایشنامه نویسی و کارگردانی تئاتر ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران برگزار کند.

وی افزود: مبحث نظری و عملی تئاتر در رشته‌های بازیگری، کارگردانی و نمایش نامه نویسی از جمله مواردی است که در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

تقوی تصریح کرد: فراگیران در این دوره‌ها پس از ارائه پروژه پایان ترم و موفقیت در آزمون پایان دوره گواهینامه رسمی و معتبر دریافت خواهند کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد مازندران با بیان‌اینکه در این دوره حمیدرضا گل محمدی تواندشتی، کارشناس تئاتر و دبیرکانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی، به همراه چند تن از اساتید برجسته تئاتر به آموزش هنرجویان می‌پردازند، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این دوره‌ آموزشی می‌توانند با شماره همراه ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۲۴ و ۰۹۳۵۵۱۲۳۲۰۲ دبیر کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد مازندران و شماره تلفن ۰۱۱۳۵۳۳۳۷۰۵- دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران، واقع در سازمان مرکزی دانشگاه مازندران تماس حاصل نمایند.

وی با بیان اینکه کانون تئاتر سیاوشان، سال ۱۴۰۰ در زمان شیوع کرونا نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی فضای معنوی آیات قرآنی را برگزار کرد، اذعان کرد: فراخوان دومین جشنواره نمایش نامه نویسی فضای معنوی آیات قرآنی نیز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

تقوی با ارائه این مطلب که در سال ۱۴۰۲ برگزاری۶ دوره آموزشی تئاتر در سطح دانشگاه مازندران، شهرستان‌های فریدونکنارو نور از جمله فعالیت‌های کانون تئاتر سیاوشان بوده است. ادامه داد: کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد مازندران، زیرمجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، تاکنون دوره‌های مختلف آموزشی تئاتر را در سطح دانشگاه‌های مازندران برگزار کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح دانشگاه‌های استان، بیش از ۲۰دوره‌ آموزشی تئاتر از سال‌های ۱۳۸۳ تا کنون در سطح آموزشگاه‌های شهرهای بهنمیر و بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور وغیره داشته و چندین کارگاه‌ آموزشی نمایش نامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی و جشنواره نمایش نامه نویسی در سطح استان برگزار کرده و بیش از ۵۰ نمایش صحنه‌ای و خیابانی در سطح دانشگاه و استان به اجرا در آورده است.

کا نون تئاتر سیاوشان تعداد چهار نمایش خیابانی و صحنه ایی در زمان شیوع کرونا، با بیش از ۱۰ اجرا در سطح دانشگاه مازندران و شهرستان بابلسر داشته است. 

 

 

حمید رضا گل‌محمدی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار