مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پرکردن 400 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان، گفت: 135 حلقه از چاه‌های مذکور در مجاروت چاه‌های آب‌شرب در شعاع یک‌کیلومتر بود.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ 28 April 2024
به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، رسول فرهادی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در توضیح کارهای صورت گرفته در راستای مدیریت بحران طی سال گذشته، به لایروبی رودخانه‌های استان اشاره و اظهار کرد: علاوه بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محدوده رودخانه‌ها با توجه به محدودیت زمانی، امکانات و اعتبارات 30 کیلومتر را به صورت مستقیم، گلوگاه‌ها و نقاط آسیب‌پذیر در سیلاب‌های گذشته شناسایی و بیش از یک‌میلیون مترمکعب لایروبی خاکبرداری، نخاله‌برداری، زباله‌برداری و بازگشایی مسیر در این محدوده انجام گرفت.
وی افزود: ساماندهی لازم برای رودخانه‌های آبشوران، قره‌سو و تنگ‌کنشت به‌طول یک‌کیلومتر انجام شد.
مدیرعامل آب و منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به عملیات ترمیمی طرح تغذیه مصنوعی کیلانبر، گفت: سد تغذیه مصنوعی کیلانبر که دارای 3 بند است که پایین‌ترین بند آن در سیلاب 98 دچار آسیب و در آستانه تخریب قرار داشت، بطوری که در اثر تخریب آن خسارت مالی وجانی دور از انتظار نبود، بر این اساس با مدیریت جهادی بلافاصله طراحی رفع نواقص موجود در دستور کار قرار گرفت و این سازه به چرخه کار برگشت.
وی با اشاره به تدوین برنامه جامع برای لایروبی رودخانه‌های استان، تصریح کرد: ساماندهی و لایروبی رودخانه الوند در قالب این برنامه به عنوان یکی از رودخانه‌های که در سیلاب‌های گذشته به واسطه شرایط خاصی که در شهر قصرشیرین وجود دارد آسیب‌زا بوده، از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شد و پیمانکار آن نیز انتخاب و یکی از برنامه‌های آب‌منطقه‌ای در سال‌جاری خواهد بود.
وی با اشاره به پرکردن 400 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان، خاطرنشان کرد: 135 حلقه از چاه‌های مذکور در مجاروت چاه‌های آب‌شرب در شعاع یک‌کیلومتر بود که صرفا برای نجات چاه‌های آب شرب استان اتفاق افتاد.
فرهادی، از اتمام تعمیرات 2 دستگاه شیرغلافی سد گاوشان خبر داد و گفت: پس از 10 سال بهره‌برداری از سد و تأسیسات وابسته تعداد 2 دستگاه شیر غلافی به اقطار 1500 و 750 میلی‌متر و حوضچه‌های مربوطه با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد ریال تعمیر شد و در حال حاضر بیش از 900 لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان به تصفیه‌خانه شهید نظری شهر کرمانشاه منتقل می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار