معاون شرکت پست ایران گفت: ۴۱ میلیون مکان در کشور کد پستی اختصاصی گرفتند.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 23 October 2015
تابناک بوشهر: سید مجتبی نصیری در نشست اجرای طرح ملی نشانی استاندارد مکان‌محور در استان بوشهر اظهار داشت: به منظور شناسایی اماکن کشور ۴۱ میلیون کد پستی یگانه اختصاص یافت و بر اساس استانداردهای مورد نظر، ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه در قبال طرح ملی شناسایی استاندارد مکان‌محور، طول و عرض جغرافیایی برای اماکن مشخص خواهد شد، افزود: استانداردسازی نشانی املاک کشور، سهولت دسترسی به نشانی اماکن از طریق سامانه‌های تحت وب، ایجاد امکان ارائه سرویس‌های مبتنی بر نقشه و بهره‌برداری همه دستگاه‌های اجرایی از نشانی استاندارد از جمله اهداف اجرای طرح است.

معاون شرکت پست ایران با اشاره به ایجاد امکان دسترسی سریع و آسان به نشانی استاندارد یا مکان جغرافیایی با ایجاد این سرویس، اضافه کرد: امکان جانمایی مکان‌های مورد نظر بر روی نقشه‌ها فراهم می‌شود و سرویس تایید و استعلام نشانی مبتنی بر نقشه برای سازمان‌های و دستگاه‌های متقاضی فراهم خواهد شد.

ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور

وی همچنین به جلوگیری از درج و ثبت نشانی‌های نامعتبر در پرونده‌ها و بانک‌های اطلاعاتی سازمان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بهبود سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و ارتقای سطح عمومی رفاه درجامعه از دیگر مزایای طرح ملی شناسایی استاندارد مکان‌محور است.

نصیری از آماده‌سازی سامانه تحت وب برای تعیین مختصات املاک خبر داد و بیان کرد: مختصات جغرافیایی کدهای پستی موجود در یک ساختمان تعیین می‌شود و نقشه‌های نقاط شهری و روستایی با مقیاس مناسب تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور به نام سیماک، خاطرنشان کرد: سیماک یک سامانه یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک شهری و روستایی است.

معاون شرکت پست ایران با اشاره به اینکه ۱۱ مکان‌های کشور تاکنون ژئوکد شده است، اضافه کرد: در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکنون ۳۶ درصد پیشرفت داشته است.

نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌های بوشهر

معاون امور اجرایی شهرداری بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: شهرداری بوشهر وظایفی را در قبال این طرح داد که همکاری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و شاهد تحقق اهداف مورد نظر هستیم.

عبدالرسول رمضانی اضافه کرد: ابتدا به صورت پایلوت نقشه جی.آی.اس منطقه باغ‌زهرا بوشهر در اختیار اداره پست قرار گرفت و اقدامات عملی مورد نیاز انجام شد.

وی ادامه داد: یک سری اقدامات نیز در ارتباط با نامگذاری معابر و محلات و خیابان‌ها و کوچه‌های بوشهر صورت گرفته است و نصب تابلوها نیز به زودی انجام می شود.

ثبت ۵۲۰ هزار آدرس پستی در استان بوشهر

مدیرکل پست استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: ۵۲۰ هزار رکورد اطلاعاتی مربوط به اماکن و کد پستی در استان بوشهر داریم که ۷۲ درصد اماکن شهری است.

عنایت‌الله مقیمی با تاکید بر اینکه ۲۴۴ هزار ساختمان باید در قالب نقشه‌ها جانمایی شود، اضافه کرد: این جانمایی‌ها باید تا پایان سال انجام می‌شد که تاکنون ۴۲ درصد استان جانمایی شده است و بقیه استان نیز تا ۴۵ روز آینده جانمایی خواهد شد.

وی به هنگام‌سازی اطلاعات در استان را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: ۶۸ درصد اطلاعات به هنگام‌سازی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار