گزارش
چند روز پیش گزارشی در خصوص گلزار شهدای دهدشت در همین سایت درج شد که در شبکه های اجتماعی بازتابی هایی از طرف برخی افراد مرتبط با موضوع وهمچنین اصحاب رسانه داشت
کد خبر: ۱۱۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 23 October 2015
چند روز پیش گزارشی(قصری که شهدا به آن نیازی ندارند! )در خصوص گلزار شهدای دهدشت در همین سایت درج شد که در شبکه های اجتماعی بازتابی هایی از طرف برخی افراد مرتبط با موضوع وهمچنین اصحاب رسانه داشت.در این خصوص اشاره شده بود که  بنیاد شهید  فلسفه این نوع بنا را بوجود آمدن مکانی جهت برگزاری یادواره شهدا و مراسمات مربوط به شهدا می داند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد پنجمین یادواره ورزشکار و معلم شهید جمال‌الدین دولتخواه وشهدای ورزشکار در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد. در این مراسم ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو شورای شهر تهران ،محمود منطقیان فعال و چهره سرشناس سیاسی طیف اصلاح طلب و همچنین برخی چهره های همین طیف در شهرستان کهگیلویه حضور داشتند.
ولی الله شجاپوریان از اعضای شورای شهر تهران به سخنرانی در خصوص قیام امام حسین و تبعات نهضت عاشورا پس از این حادثه پرداخت.
مهمترین محور سخنان این فعال سیاسی اصلاح طلب،میزان و نوع بهره بردن شیعیان از حادثه عاشورا،انتقاد از نوع مداحی های سخیف ،انتقاد از بهره برداری های سیاسی از محرم،تعلق امام حسین به همه ی فرهنگ ها و کل بشریت، بود.
این فعال اصلاح‌طلب با اشاره جمعیت یک میلیاردی و نیمی مسلمانان و در اقلیت بودن شیعه از این جمعیت عنوان کرد:حضرت اباعبدالله‌الحسین متعلق به شیعیان تنها نیست و اینکه هیچ گاه نباید از حسین (ع) تفسیر و برداشتی باشد که متعلق به شیعیان است .
وی افزود: فراتر از جامعه دینی هر جامعه‌ای که بخواهد تغییر و تحول در خود ایجاد کند چه بداند و چه نداند باید به مکتب حسین(ع) مراجعه کند.

شجاع پوریان در بیان علل و چرایی این سئوال که چرا امام حسین(ع) کانون محوری همه حرکات بعد از عاشورا بوده است در پاسخی اجمالی گفت: بعد از عاشورا هر سوزش، خروش و هر قیامی که در جوامع اسلامی رخ داده ریشه در حرکت بنیادین امام حسین(ع) داشته است.
غایب بودن اصول گراییان
در این مراسم یکی از نکاتی که به راحتی قابل دیدن بود ،سیاسی بودن مراسم و عدم حضور چهره های اصول گرای منطقه بود.انجام مراسم و همایش برای شهدا بسیار خوب است اما نه اصول گرایان ونه اصلاح طلبان نباید به فکر مصادره و بهره برداری از شهدا باشند.
قبلا اصول گرایان و حالا هم اصلاح طلبان نهایت استفاده را از مراسمات شهدا برده و می برند، چیزی که بسیار بد و دور از اهداف شهداست.
توزیع روزنامه بین حاضرین
یکی دیگر از مسائلی که معلوم نبود چه ربطی به همایش شهدای ورزشکار داشت توزیع تعدادی از یک روزنامه خاص میان حاضران بود. در خلال سخنرانی سخنران کسانی که روزنامه را در اختیار داشتند مشغول مطالعه روزنامه بودند.
وضعیت استقبال از مراسم
با وجود تعلق مراسم به شهدا و همچنین حضور چهره های سرشناسی همچون شجاع پوریان و منطقیان و برخی دیگر از فعالان اصلاح طلب انتظار می رفت مراسم با استقبال بیشتری روبه رو شود اما چیزی که به وفور بود فضای خالی در تالار همایش شهدا!بود.البته از روز های قبل در برخی شبکه های اجتماعی تبلیغات زیادی خصوصا از طرف اصول گرایان برای نشان دادن سیاسی بودن این همایش صورت گرفته بود و شاید همین موضوع عاملی در عدم استقبال آنچنانی از این مراسم بود،هر چند نباید وجود مراسمات و تعزیه خوانی در سطح شهر همزمان با این مراسم را نادیده گرفت.
راه حل اصلاح طلبان
اگر چه قرار نیست این همایش را سیاسی دانست اما ترکیب آن و سخنان مجری که نشان می داد در حال قانع کردن اصلاح طلبان برای این موضوع است که نمی توان از این جلسه انتظار سیاسی داشت با گفتن این موضوع که  در جلسات بعدی به موضوعات سیاسی پرداخته خواهد شداگر جلسه را سیاسی بدانیم ،بازهم اصلاح طلبان منطقه برای رسیدن به اجماع تمام سرمایه گزاری خود را کمک گرفتن از گزینه های بیرون از استان گذاشته اند.
البته برخی شایعات بود که منطقیان و لاهوتی دیداری داشته اند و احتمال رسیدن به تفاهم بسیار بالاست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید علی رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
وقتی مراسم سیاسی مجری سیاسی خانواده سیاسی سخنران هم سیاسی باشه خوب مجتمعین هم بالتبع سیاسیند فنج نبویین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار