شهردار ابهر گفت: قرار است با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری کاوش‌های در قلعه تپه ابهر صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱ 13 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، رضا حیدری امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) در جلسه بررسی اصلاح میدان پیر احمد زهرنوش و موضوع قلعه تپه ابهر با اشاره به جلسات قبلی برگزار شده در زنجان و ابهر و انجام هماهنگی‌های لازم، تصریح کرد: خوشبختانه پروژه‌های امامزاده اسماعیل و زیدالکبیر و میدان پیر بر اساس معیار و الگو‌های صحبت شده با میراث فرهنگی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات در این پروژه‌ها مربوط به سال گذشته و برخی نیز مربوط به سال جاری است، توضیح داد: همکاران نیز هماهنگ و آماده هستند تا طرح و نقشه که به تایید دو طرف رسیده است را اجرا کنند.

شهردار ابهر با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرای طرح‌ها، اظهار کرد: بازدید‌های میدانی برای رعایت حریم‌های میراثی در پروژه‌ها به طور دائم در حال انجام است.

حیدری با تاکید بر اینکه انجام پروژه‌ها با رعایت همه جوانب انجام می‌شود، اذعان کرد: در موضوع امامزاده اسماعیل (ع) نیز این رویه دنبال می‌شود و در تلاش هستیم این پروژه فاز به فاز انجام شود.

او بیان کرد: جایگاه میراث فرهنگی به عنوان متولی حفظ و حراست از عرصه بافت تاریخی نیاز به هماهنگی با این مجموعه در اجرای طرح‌های شهری دارای آثار تاریخی و نحوه ساخت و ساز را ضروری ساخته است.

وی با اشاره به اینکه میدان پیر و زیدالکبیر باید ساماندهی شوند، افزود: امیدواریم با افزایش تعامل و همکاری‌های مشترک میان شهرداری و میراث‌فرهنگی شاهد حفظ و احیاء بافت تاریخی و به تبع آن رونق گردشگری در شهرمان باشیم و از این میراث تاریخی که به عنوان هویت و شناسنامه این شهر است باید به خوبی حفاظت شود.

شهردار ابهر در خصوص قلعه تپه نیز عنوان کرد: قرار است با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری کاوش‌های در قلعه تپه ابهر صورت گیرد.

قلعه تپه ابهر مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام است و در ابهر، خیابان خلیل طهماسبی، روبه‌روی شبکه بهداشتی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار