مدیرعامل فولاد اکسین گفت: در دهه ۸۰ شمسی دومین واردکننده فولاد جهان بودیم اما امروز به صادرکننده فولاد تبدیل شده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲ 18 May 2024

تابناک خوزستان: علی‌محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره «جام رسانه امید» اظهار کرد: فولاد به دلیل آن‌که یک صنعت مادر محسوب می‌شود از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها است. بر این اساس از زمانی که به طور جدی وارد این صنعت شدیم موفقیتهای خوبی در سایر عرصه‌ها نیز به دست آوردیم.

وی یادآور شد: ما در دهه ۸۰ بعد از آمریکا بزرگترین واردکننده فولاد جهان بودیم. الان بعدت از دو دهه به دهمین کشور صادرکننده فولاد جهان تبدیل شده‌ایم.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۸ میلیارد دلار صادرات فولاد را داشتیم. شرکت فولاد اکسین خوزستان از جمله شرکتهای سرآمد است که سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید و برای تامین نیازهای مهم کشور در صنعت نفت و گاز طراحی شده است.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: ۱۰ کشور هستند که ورق‌های عریض تولید می‌کنند که یکی از آن‌ها ایران است. این ورق‌ها برای کشتی‌ها استفاده می‌شود که تکنولوژی حرارتی را فقط شش کشور جهان دارند که از جمله آن‌ها جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: با تولید فولاد در کشور در سال گذشته از خروج حدود ۵۰۰ میلیون یورو ارز کشور جلوگیری شد. سال قبل سودآوری داشتیم که انشاءالله همین مسیر در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده ادامه پیدا کند.

وی همچنین در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: شرکتها در این زمینه می‌توانند کمک خوبی برای مردم و دولتها باشند. سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۵ زندانی را آزاد کردیم و ۱۰۰ جهیزیه برای زوجین نیازمند تهیه کردیم. ساخت پل نیز آغاز شد که حدود ۵۰ روستا را به شهرستان ملاثانی متصل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار