بسته گوناگون تابناک ایلام
دراین بسته ازخبرهای مختلف علمی وورزشی گرفته تا حوادث اجتماعی وتاریخی یافت می شود.سعی شده است درمحتوی این بسته مطالبی گذاشته شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین بوده وجنبه علمی وکاربردی هم داشته باشند
کد خبر: ۱۱۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 25 October 2015
بسته "گوناگون " عنوان بسته ای جذاب ومتنوع درسایت خبری تابناک ایلام است.دراین بسته ازخبرهای مختلف علمی وورزشی گرفته تا حوادث اجتماعی وتاریخی یافت می شود.سعی شده است درمحتوی این بسته مطالبی گذاشته شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین بوده وجنبه علمی وکاربردی هم داشته باشند.دربسته گوناگون امروز این مطالب را می خوانید:

اکثریت سیارات مشابه به زمین هنوز متولد نشده‌اند!

ناتوانی بشر در یافتن سیارات مشابه به زمین تنها دلیل بر ناکامل بودن فناوری نیست. اینکه بشر تا بهحال در پیدا کردن سیاراتی که شبیه به زمین هستند چندان موفق نبوده، به این دلیل است که برای این‌کار کمی زود است. ستاره شناسانی که با هابل و کپلر به جستجو در فضا می‌پردازند، باور دارند که تنها 8 درصد از سیارات قابل سکونت جهان متولد شده‌اند. در واقع بر اساس مقدار گازهای هیدروژن و هلیوم باقی مانده از بیگ بنگ هنوز فرصت برای ایجاد سیارات مشابه به زمین باقی مانده و این احتمال بسیار بالاتر از گذشته است. شاید که این سیارات در کهکشان‌های کوچک یا غول‌آسا پدید آیند، کهکشانهایی که گازهای موجود در آن هنوز تماما توسط ستاره‌ها استفاده نشده‌اند.

البته باید گفت احتمال اینکه سیاره بعدی که مشابه به زمین است در کهکشان راه شیری متولد شود، بسیار کم است، زیرا همان‌طور که می‌دانید بیشتر گازهای موجود در این کهکشان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تخمین زده می‌شود که سیارات قابل سکونت در راه شیری یک میلیارد باشد و این در حالی است که تعداد ستاره‌های موجود 400 میلیارد است. زمین نه تنها یک سیاره قدیمی و اولیه است، بلکه در یک منطقه کیهانی نه چندان شلوغ از نظر تعداد سیارات مشابهش قرار گرفته است.

با این شبکه اجتماعی پول در بیاورید
انتشار تصاویر شخصی در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی یک فعالیت سرگرمی محسوب می شود که کاربران با انجام آن لایک می گیرند و دوستان را در جریان آخرین اتفاقات شخصی می گذارند. این کار هیچ منفعت مالی برای کاربران به همراه نمی آورد و فقط از روی سرگرمی، عکس های سلفی و غیره را برای دیگران منتشر می کند. ولی با این وجود برخی کاربران شبکه های اجتماعی هستند که به صورت حرفه ای تصویربرداری می کنند و آثار آنها می تواند ارزش زیادی داشته باشد.

با این شبکه  اجتماعی پول در بیاورید

شبکه اجتماعی جدیدی که با نام Klink راه اندازی شده است به نیاز این گروه از افراد پاسخ می دهد. این پلتفرم اجتماعی تصویری نه تنها یک فضای کاربردی را در اختیار اعضای خود می گذارد تا لحظه به لحظه زندگی خود را به روایت عکس ثبت کنند، بلکه قابلیت های تخصصی را برای عکاسان حرفه ای ارایه می دهند تا از این طریق بتوانند نتایج حاصل از فعالیت های خود را به دیگران هم معرفی کنند.

شبکه اجتماعی Klink در سه ماه نخست فعالیت خود به صورت آزمایشی ابزار کاربردی را برای سیستم عامل iOS ارایه کرد و پس از آن در اختیار همه کاربران جهانی قرار گرفت. یکی از بخش های قابل ملاحظه در این شبکه اجتماعی، سیستم امتیازدهی به عکس های برتر است. در این سیستم کاربران می توانند بهترین تصاویر خود را منتشر کنند و هر چه تعداد لایک های مربوط به عکس آنها بیشتر شود، امتیاز بالاتری می گیرند و اگر عکس آنها برگزیده شود، پول دریافت می کنند. 

کاربران می توانند عکس های خود را با هر کیفیتی که گرفته اند به نمایش بگذارند و ویدیوهایی را که حداکثر تا 20 ثانیه تنظیم شده است منتشر کنند. شبکه اجتماعی Klink با انواع ابزارهای کاربردی و سیستم های تصویربرداری در دوربین های دیجیتالی مختلف سازگاری دارد و به همین دلیل کاربران می توانند به صورت مستقیم عکس ها را روی آن به اشتراک بگذارند. 

شبکه اجتماعی به ازای هر 1000 باری که یک عکس مشاهده شود 2.00 دلار به صاحب آن پرداخت می کند. این عدد به ازای تعداد واحد کاربران شمارش می شود و بر این اساس شبکه اجتماعی مشترکان خود را تشویق می کند تا روی عکس های مختلف کلیک کنند و مخاطبان بیشتری داشته باشند. کاربران همچنین می توانند لینک تصویر خود در شبکه اجتماعی Klink را در دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا از این طریق کلیک های بیشتری دریافت کنند.

اگر کاربران هنگام عضویت در این شبکه اجتماعی 99 سنت بپردازند، ابزار مربوطه به آنها امکان می دهد تا قابلیتی با عنوان Featured را در اختیار بگیرند. این قابلیت انواع ابزارهای ویرایش عکس را در خود جا داده است و البته عکس های کاربران را روی صفحه اصل یلتفرم هم منتشر می کند تا عموم کاربران به آن دسترسی داشته باشند. 

بخش ویدیویی این شبکه اجتماعی نیز به کاربران امکان می دهد کلیپ های کوتاه 20 ثانیه ای را به بهترین شکل مدیریت کنند و در آن همه موارد مورد نیاز را ارایه دهند. در مجموع باید گفت Klink برای همه علاقه مندان به عکس و فیلم ساخته شده است و نیاز آنها را برطرف می کند.

معرفی هوشمندترین شارژر جهان
دستگاه های قابل حمل حضور پررنگی در دنیای مدرن امروز دارند که شکوفایی بازار لوازم جانبی گوشی های هوشمند و تبلت را توجیه می کند و در این میان شارژرها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. به تازگی شارژر جدیدی معرفی شده است که عنوان هوشمندترین شارژر جهان را یدک می کشد.

معرفی هوشمندترین شارژر جهان

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، شارژر USBIDI ویژگی هایی مانند شارژ دو برابر سریع‌تر دستگاه، افزایش طول عمر باتری و بهبود سلامت کلی باتری را ارائه می کند. این محصول همانند یک کابل شارژ یواس‌بی عادی به نظر می رسد اما در واقع نمونه ای توانمدتر است. در ساخت بخش خارجی شارژر USBIDI از مواد با کیفیت بالا و بادوام استفاده شده و این محصول به یک نشانگر ال‌ای‌دی و سرهای مغناطیسی مجهز شده است. انتهای کابل که به گوشی هوشمند متصل می شود دارای یک بخش حساس به لمس است.

معرفی هوشمندترین شارژر جهان

شارژر USBIDI دارای دو حالت هوشمند و سریع است. از حالت هوشمند برای همگام سازی دستگاه با یک رایانه و شارژ آن با آهنگ عادی استفاده می شود، در شرایطی که حالت سریع از تمام توانایی های شارژر USBIDI استفاده کرده و دستگاه را با استفاده از بیشینه جریان 2.4 آمپر دو برابر سریع‌تر شارژ می کند.

معرفی هوشمندترین شارژر جهان

این دو حالت با لمس بخش انتهای کابل که به گوشی هوشمند متصل است قابل تعویض هستند و رنگ چراغ معرف هر یک از آنها است. رنگ آبی برای حالت هوشمند و رنگ قرمز برای حالت سریع در نظر گرفته شده اند. هنگامی که دستگاه به طور کامل شارژ می شود چراغ خاموش شده و عملیات شارژ به طور کامل متوقف می شود که از هدررفت انرژی و آسیب باتری جلوگیری می کند.

 غذاهای چرب و خطر ناباروری‌
نتیجه سه پژوهش جداگانه در سه مرکز تحقیقاتی آمریکا نشان می‌دهد غذاهای چرب سبب ناباروری مردان و زنان می شود.
 
مصرف غذاهای غنی از چربی، حتی در افراد لاغر سبب آسیب به تخمدان در زنان و کاهش اسپرم در مردان می‌شود.
 
پژوهش‌هایی در سه دانشگاه در آمریکای شمالی نشان داده که رژیم غذایی نامناسب علت اصلی ناباروری در بریتانیا، ایالات متحده و دیگر کشورهای ثروتمند جهان است. این سه پژوهش که به انجمن برگزار کننده کنفرانس پزشکی تولیدمثل در آمریکا در بالتیمور ارائه شده از آسیب‌هایی حکایت دارد که مواد غذایی با چربی بالا به تخمدان وارد می‌آورد و سبب کاهش تعداد اسپرم و تولید جنین‌های ضعیف می‌شود.
 
شواهد نشان می‌دهد که حتی زنان لاغر ممکن است در صورت داشتن که یک رژیم غذایی با چربی بالا در تلاش برای فرزنددار شدن ناکام بمانند. همچنین احتمال دارد مردان در صورت مصرف مواد غذایی ناسالم و فست‌فود قدرت باروری خود را از دست بدهند.
 
به گفته دکتر ادگار موکانو، متخصص بیماری‌های زنان و مشاور بیمارستان روتوندا در دابلین ایرلند، رژیم غذایی ناسالم «بدون شک» یکی از دلایل اصلی افزایش روزافزون زوج‌های نابارور است. وی این را بطور خاص مشکلی برای مردان عنوان کرد که متوسط میزان اسپرم آنها در کشورهای ثروتمند در طول سه دهه گذشته کاهش شدیدی داشته است.
 
این کاهش چنان شدید بوده که سازمان بهداشت جهانی ناچار شده است استاندارد خود را در مورد آستانه «ناباروری مردان» از ۲۰ میلیون اسپرم در هر میلی‌لیتر به ۱۵ میلیون تغییر دهد.
 
به گفته این کارشناس رژیم غذایی با چربی بالا هم در مورد باروری زنان و هم مردان نقش مهمی ایفا می‌کند.
 
گروهی از پژوهشگران دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد دریافته‌اند که میزان باروری زوج‌هایی که در آن مردان رژیم غذایی با بالاترین میزان چربی ترنس مصرف می‌کنند، در پایین‌ترین میزان قرار دارد.
 
چربی‌های ترنس برای بهتر ساختن مزه، بافت و عمر مفید غذاهای فراوری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف این چربی که در برخی از مارگارین‌ها، شیرینی، بیسکویت و روغن پخت‌و‌پز استفاده می‌شود، در حال حاضر در اتریش، ایسلند، سوئیس و دانمارک ممنوع است، اما دولت انگلستان از پذیرفتن اینکه مصرف این ماده را ممنوع کند، تاکنون سر باز زده است. گروه پژوهشی دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیده که مردان با کمترین میزان مصرف چربی ترنس ۸۳ درصد شانس باردار کردن شریک زندگی خود را دارند و در مقام مقایسه این احتمال برای مردان با بیشترین میزان مصرف چربی ترنس ۴۷ درصد است.
 
پژوهش دوم که در دانشگاه کارولینای شمالی و جنوبی انجام شده، نشان داده برای زنانی که مواد غذایی سرخ شده بیشتر می‌خورند، میزان زنده ماندن جنین و نرخ باروری پایین‌تر است. مطالعه سوم در دانشگاه کلرادو در دنور انجام شده و نشان داده که موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب دارند، حتی اگر اضافه وزن نداشته باشند، با آسیب تخمدان و میزان باروری ضعیف مواجه می‌شوند.
 
پروفسور آلن پیسی متخصص باروری مردان از دانشگاه شفیلد در این مورد می‌گوید: «شواهد بسیار نشان می‌دهد که مردانی که به اصطلاح «رژیم غذایی خوب» را رعایت می‌کنند، به طور کلی اسپرم بهتری نسبت به مردانی دارند که مواد غذایی ناسالم می‌خورند.

9 خطر تماشای زیاد تلویزیون

آیا می خواهید دچار اضافه وزن شوید یا رابطه ی عاطفی تان را با اعضای خانواده تان به هم بزنید و یا مانع بارداری خود شوید و کمتر عمر کنید؟ اگر اینطور است، همین حالا ریموت تلویزیون را بردارید و تا مدت زمان طولانی به تماشای آن بنشینید. محققان گفته اند تماشای بیش از حد تلویزیون سبب بروز عوارضی گاها غیر قابل جبران می شود.
 
اضافه وزن

 
تبلیغات و فیلم های جذاب می توانند شما را مدت طولانی وادار به یک جا نشستن کرده و مانع تحرک بدنی و در نتیجه اضافه وزن شوند.
 
همچنین اغلب تبلیغات تلویزیونی، مواد غذایی ناسالم را توصیه می کنند که می توانند به راحتی شما را قانع کنند تا به مصرف این قبیل مواد روی بیاورید.
 
افزایش احتمال ابتلا به دیابت
 

هر یک ساعت تماشای تلویزیون خطر ابتلا به دیابت را تا 3.4 درصد افزایش می دهد.
 
پژوهش ها نشان داده است که اغلب مردم حتی بیش از ساعات کاری شان به تماشای تلویزیون می نشینند که خود سبب افزایش بروز بیماری های ناشی از کم تحرکی مانند دیابت می شود.
 
کاهش احتمال بارداری
 

به تصویر کشاندن روابط عاشقانه ی غیر واقعی در فیلم ها، سبب ایجاد انتظارات بی جا و غیر منطقی همسران از شریک زندگی شان شده و می تواند رابطه ی عاطفی شان را به چالش بکشاند
 
بر اساس بررسی ها، مردانی که بیش از بیست ساعت در هفته به تماشای تلویزیون مشغولند، میزان اسپرم در بدنشان نسبت به سایرین تا حدود 44 درصد کاهش می یابد.
 
همچنین تماشای بیش از حد این برنامه ها، سبب افزایش خطر ابتلای مردان به بیماری های قلبی عروقی و در نتیجه کاهش توان جنسی آنان می شود.
 
آسیب رسیدن به رابطه عاطفی و زناشویی

 
به تصویر کشاندن روابط عاشقانه ی غیر واقعی در فیلم ها، سبب ایجاد انتظارات بی جا و غیر منطقی همسران از شریک زندگی شان شده و می تواند رابطه ی عاطفی شان را به چالش بکشاند.
 
به علاوه این درخواست های غیرمعقول سبب کاهش اعتماد به نفس و ایجاد اضطراب و استرس در زن و شوهر می شود.
 
جلوگیری از تکلم صحیح کودکان

 
تماشای تلویزیون تا قبل از دو سالگی باعث می شود کودکان نتوانند به درستی کلمات را ادا کرده و از نظر تکلم دچار مشکل شوند.
 
همچنین محققان به والدین پیشنهاد می کنند که مانع تماشای تلویزیون در کودک زیر دو سالشان شوند.
 
پرخاشگر شدن کودکان

 
بچه ها دعوا و پرخاشگری های فیلم های تلویزیونی را باور کرده و آن را در زندگی روزمره خود پیاده می کنند.
 
تماشای فیلم های تهاجمی منجر به کاهش سرعت رشد ذهنی کودکان و همچنین تبدیل شدن آنها به والدینی پرخاشگر در آینده می شود.
 
منزوی شدن افراد

 
پژوهش ها نشان داده است افرادی که به تماشای بیش از حد تلویزیون می نشینند، درگیر احساس تنهایی، گوشه گیری و افسردگی خواهند شد.
 
نه تنها تلویزیون بلکه استفاده بیش از حد از سایر ابزارهای الکتریکی مانند تلفن همراه و رایانه نیز همین عارضه را به دنبال دارد.
 
ربودن خواب از چشم ها

 
برخی افراد تلویزیون را مانند یک چسب می دانند که افراد نمی توانند از آن جدا شوند. برنامه ها و فیلم های تلویزیونی مانع دل کندن فرد و رفتن به رختخواب می شود.
 
یکی از دلایل مهمی که افراد را از قرار دادن این وسیله در اتاق خواب منع می کند، نیز همین مسئله است.
 
مرگ زودرس

 
محقان ثابت کرده اند که یکی از دلایل مرگ زودرس تماشای بیش از حد تلویزیون است. افرادی که بیش از سه ساعت در روز به تماشای برنامه های تلویزیونی می نشینند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.
 
اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که برنامه های تلویزیونی را زیاد دنبال می کنید، به فکر راه چاره و جایگزین کردن تفریحات سالم دیگری مانند ورزش کردن باشید.

چکاپ‌های ضروری برای مردان
متاسفانه اگرچه مردان به اندازه زنان نیاز به چک کردن سالیانه وضعیت سلامت و معاینات پزشکی در فواصل منظم دارند، با این حال دیر به پزشک مراجعه می‌کنند و این مراجعه هنگامی است که در اکثر موارد علائم بیماری خود را نشان داده‌اند. 
 
این در حالی است که به گفته کارشناسان مردان باید در سال 9 مورد از فاکتورهای مربوط به سلامت را به طور مرتب بررسی کنند.
 
چک سالانه سطح گلوکز در مردان ضروری است و منجر به کاهش بروز بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود. دیابت خود یک بیماری مزمن است که منجر به بیماری های قلبی، صدمه به کلیه‌ها، اختلال نعوظ به علت آسیب‌های عصبی و ... می‌شود. تست قند سالانه بهترین روش تشخیص دیابت است قبل از آن که به مراحل پیشرفته برسد. 
 
علاوه بر این مردان با سابقه خانوادگی سرطان پوست بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند. سرطان پوست مردان را در هر سنی گرفتار می‌کند. این بسیار مهم است که برای چک کردن سالانه وضعیت سلامت پوست به متخصص پوست مراجعه کنید. 
 
در حال حاضر یک نفر از هر هفت مرد ممکن است به سرطان پروستات مبتلا شود. به غیر از سرطان پوست، این سرطان شایع‌ترین فرم سرطان در مردان آمریکایی است. تست پی اس آ بهترین راه تشخیص سرطان پروستات است. تمام مردان بالای سنین 50 تا 70 سال باید به صورت سالانه مورد سنجش قرار گیرند. همچنین در مردانی که سابقه سرطان پروستات در آن‌ها وجود دارد، این تست باید از 40 سالگی شروع شود. 
 
آزمایش کولونوسکوپی برای مردان و زنان بالای 50 سال و برای تشخیص سرطان روده بزرگ ضروری است. عوامل خطر این بیماری عبارت‌اند از سابقه بیماری التهابی روده و یا رژیم غذایی با چربی حیوانی. این تست هر سه تا ده سال یکبار باید انجام شود. 
 
فشار خون بالا عامل شماره یک سکته مغزی در مردان است. کلسترول بالا نیز می‌تواند منجر به مشکلات قلبی عروقی شود. مردان بالای بیست سال باید هر سه تا پنج سال سطح کلسترول خود را بررسی کنند. این تست در مردان بالای 50 سال باید هر سال انجام شود. اندازه گیری سطح فشار خون نیز با استفاده از دستگاه‌های فشار خون موجود در داروخانه‌ها به راحتی قابل انجام است.
برای مردانی که سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا کلسترول بالا دارند، اکوکاردیوگرام یا تست استرس قلبی ضرورت دارد. 
 
سرطان ریه قابل پیشگیری ترین سرطان‌ها است. نود درصد موارد سرطان ریه به دلیل استعمال سیگار است و مابقی موارد ابتلا شامل استعداد ژنتیکی و یا قرار گیری در معرض مواد شیمیایی است. پیشگیری بهترین درمان سرطان ریه است. غربالگری سرطان ریه و گرفتن عکس قفسه سینه از طریق اشعه ایکس به طور سالانه یک ابزار تشخیصی سرطان ریه محسوب می‌شود.

مسوول پرونده تعلیق فوتبال ایران ، رییس فیفا می شود؟
جروم شامپاین برای انتخابات ریاست فیفا ثبت نام کرد. عضو سابق روابط بین الملل و معاون اسبق دبیرکل فیفا امروزبرای حضور در انتخابات نزدیک فیفا ثبت نام کرد. دیپلمات فرانسوی که پیش از این برای انتخابات گذشته فیفا ثبت نام و البته بدون حمایت کناره گیری کرده بود حالا دوباره برای در اختیار گرفتن این پست تلاش می کند. شامپاین البته آشنایی ویژه ای با فدراسیون فوتبال ایران دارد. او مسوول پرونده ای بود که تعلیق فدراسیون فوتبال ایران را پی گیری می کرد و چندین بار برای نظارت برحسن انجام کار به تهران آمده. او یکی از نامزدهای بالقوه ریاست فیفا به حساب می آید.

ثبت نام او برای حضور در انتخابات فیفا در حالی صورت می گیرد که هنوز فرد ویژه ای برای این انتخابات اعلام نامزدی نکرده است. به غیر از میشل پلاتینی رییس یوفا که به دلیل حکم کمیته اخلاقی فیفا تعلیق شده در حال حاضر شاهزاده علی بن الحسین و دیوید ناخید جز نامزدها به حساب می آیند. علی بن حسین که تا حضور پلاتینی شانس حمایت اروپا را نخواهد داشت و بازیکن سابق ترینیداد و توباگو بعید است بتواند حمایت لازم برای باقی ماندن در انتخابات را به دست بیاورد.

به همین دو دلیل است که گاردین ژروم شامپاین را یکی از گزینه های اصلی جایگزینی بلاتر معرفی کرده. به نظرمی رسد او در حالی برای حضور در فیفا به عنوان رییس تلاش می کند که شانس پلاتینی را برای حضور کم بداند. شامپاین پیش از این در گروه حامیان بلاتر قرار نداشت. او در سال 2010 به اتهام فساد توسط بلاتر از کار کنار گذاشته و از پست اش به عنوان مدیر روابط بین الملل فیفا اخراج شد. این در حالی است که قبل از حضور در روابط بین الملل او دوره ای هم معاون دبیرکل فدراسیون جهانی فیفا بوده است. شامپاین ژانویه 2015 برای انتخابات فیفا ثبت نام کرد و شعار او دوباره ضد تفکرات حامیان بلاتر بود. شامپیان قول داده بود که بازپس گیری مسابقات جام جهانی 2022 از قطر را بررسی و برای پاک کردن فیفا تلاش خواهد کرد. با این همه در فوریه 2015 پس از اینکه نتوانست حمایت های لازم را به دست بیاورد از انتخابات کناررفت.

شعارها و نحوه ورود او به انتخابات 2015 را اگر کنار مدل خروج اش ازفیفا بگذاریم او بیش از اینکه جایگزینی برای حامیان بلاتر باشد برای پرکردن جای پلاتینی به انتخابات وارد شده. هرچند که این دیپلمات فرانسوی بسیار اهل مذاکره است و شاید بتواندبا چرخشی 180 درجه ای رای حامیان بلاتر را به دست بیاورد.

شنیدن نام جروم شامپاین اما برای ایرانی ها معنی دیگری دارد. معاون وقت دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال در ماجرای تعلیق فدراسیون فوتبال دوبار به ایران سفر کرده و پای همه مکاتبات مهم بین کمیته انتقالی و فیفا را امضا کرده است. شامپیان در اصل نقشی اساسی ونظارتی در برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران و ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال داشته است. هرچند که بعید به نظر می رسد اتفاقات آن سال ها برای فوتبال ایران ، بخواهد کمکی به فدراسیون فوتبال یا او در انتخابات داشه باشد.

گوشی هوشمند؛ ابزاری توانمند برای کنترل اشیا از راه دور

وشی های هوشمند طی یک دهه گذشته از جایگاه ویژه ای در دنیاهای ارتباطات، سرگرمی، بهره‌وری، عکاسی و ... برخوردار شده اند. به نظر می رسد تنها مساله زمان مطرح است تا این ابزار همه فن حریف به یک دستگاه کنترل از راه دور تمام عیار برای دستگاه های دیگر مبدل شود. در ادامه با برخی ابزارها که امکان کنترل آنها با گوشی هوشمند وجود دارد بیشتر آشنا می شویم.

پهپادها و اسباب بازی ها

گوشی هوشمند؛ ابزاری توانمند برای کنترل اشیا از راه دور

احتمالا پهپادهایی که توسط گوشی هوشمند کنترل می شوند را دیده اید. برخی از این پهپادها به دوربین نیز مجهز هستند و امکان فیلمبرداری و عکسبرداری زنده را فراهم می کنند. از سوی دیگر، با گذشت هر روز بر تعداد خودروها، قایق ها و هواپیماهایی که قابلیت کنترل از راه دور توسط گوشی هوشمند را دارند، افزوده می شود.

سینمای خانگی

گوشی هوشمند؛ ابزاری توانمند برای کنترل اشیا از راه دور

در گذشته بهترین روش برای تبدیل کردن گوشی هوشمند یا تبلت به یک دستگاه کنترل از راه دور جهانی افزودن یک فرستنده فروسرخ و به کار گیری اپلیکیشن مناسب بود. همچنین، برخی از تلفن های هوشمند به فرستنده فروسرخ داخلی مجهز شده اند. اما طی چند سال گذشته فرستنده فروسرخ تقریبا از بازار ناپدید شده و شرکت ها به استفاده از ایستگاه های مبتنی بر وای فای روی آورده اند.

اتوماسیون خانگی

گوشی هوشمند؛ ابزاری توانمند برای کنترل اشیا از راه دور

اینترنت اشیا روز به روز رشد و گسترش بیشتری را تجربه می کند که اتصال یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، ترموستات و هر چیز دیگری در خانه به اینترنت را هدف گذاری کرده است. این به معنای آن است که کاربر می تواند بر لوازم خانگی خود از طریق گوشی هوشمند بدون در نظر گرفتن این که در چه نقطه ای از جهان قرار دارد، نظارت و کنترل داشته باشد.

خودرو

گوشی هوشمند؛ ابزاری توانمند برای کنترل اشیا از راه دور

روشن کردن خود از راه دور در برخی مواقع می تواند فوق العاده باشد. به عنوان مثال، در یک صبح زمستانی سرد می توانید خودرو را از داخل خانه گرم خود روشن کنید و به سیستم گرمایشی آن اجازه دهید تا فضای داخل خودرو را گرم کند. این مساله برای روزهای گرم سال و روشن کردن کولر خودرو نیز صدق می کند. در آینده ای نه چندان دور شاید حتی قادر باشید تا کنترل کامل حرکت خودرو را از طریق یک گوشی هوشمند انجام دهید.

دوربین های امنیتی

گوشی هوشمند؛ ابزاری توانمند برای کنترل اشیا از راه دور

نصب دوربین های امنیتی در اطراف خانه یا محل کار برای افزایش امنیت ایده خوبی محسوب می شود. اما امکان مشاهده و حتی کنترل دوربین ها از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند می تواند شرایط را هرچه بهتر سازد. امروزه اپلیکیشن های مختلفی در دسترس هستند که این امکان را برای کاربران فراهم می کنند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار