رئيس مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران، از شرکت٣٢٠ پروژه از٩٠ شهر مطرح دنیا در جايزه خشت طلايي تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 25 October 2015
شهرام گيل آبادي در ديدار با سفير آفريقاي جنوبي در تهران، با اشاره به اين كه به طور طبيعي روابط ايران و آفريقاي جنوبي در سطح بسيار خوبي قرار دارد، افزود: آفريقاي جنوبي از منظر روح انقلابي و نيز عبور از فضاي استعماري با تكيه بر خود و رسيدن به پيشرويي، بسيار شبيه كشور ما است و اميدواريم با افزايش ديدارهاي سران و مسئولان دو كشور از جمله شهردارها، به گستردگي بيشتري در روابط بين دو كشور دست پيدا كنيم.

وي با بيان اين كه سفر شهردار محترم پايتخت آفريقاي جنوبي به افزايش روابط بين دو كشور منجر خواهد شد، ادامه داد: بدون شك با مطالعه فضاي كشور آفریقای جنوبی به اشتراكات بسيار عميقي پي برديم كه با برنامه ريزي هاي مناسب، خود مبناي توسعه روابط همه جانبه در سطوح بالاتر و با كيفيت بيشتر در دايره تمايلات شهردار محترم، خواهد شد.

گيل آبادي ضمن اشاره به تاريخ با ارزش آفريقاي جنوبي تصريح كرد: كشوري مانند ايران و شهري شبيه تهران اشتراكات زيادي با پرتوريا يكي از شهرهاي مهم آفريقاي جنوبي دارد و با بررسي اين نقاط مشترك به نكات بسيار شگرفي مي رسيم.
وي در اين ديدار با ابراز علاقه به تاريخ اين كشور، افزود: كشور آفريقاي جنوبي فرهيختگان زيادي در حوزه هاي مختلف فرهنگي و ادبي در خود جاي داده است.

 گيل آبادي ادامه داد: من تاريخ آفريقاي جنوبي و پيشرفت آن را به چند دليل روشن مطالعه كرده ام. علاقمندي من به برخي از نويسندگان اين كشور از جمله آثول فوگارد يكي از نمايشنامه نويسان مطرح و پيشرو در سطح دنيا است كه آثار با ارزشي از خود به جاي گذاشته و من برخي از اين آثار را ترجمه كرده ام.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري با اشاره به سفر شهردار پرتوريا و هيات همراه، اظهار كرد: طبق مطالعات و برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با در نظر گرفتن تمايلات ايشان، برنامه اي به منظور استفاده بهينه از اين سفر براي شهردار محترم و هيات همراه تنظيم شده است و در واقع اين ديدار نيز به لحاظ آشنايي با علاقمندي ايشان و نيز اشتراك انديشه وارائه برنامه پيشنهادي شما تدارك ديده شده است.
گيل آبادي با بيان اين كه ٣١ اكتبر روز جهاني شهرها است، ادامه داد: در بزرگداشت اين روز جايزه جهاني تهران براي مديريت شهري تحت عنوان خشت طلايي با همكاري و كمك ٥سازمان بين المللي از جمله متروپليس، اي ام اف، مجمع شهرداران آسيايي، و نيز شهرداري تهران به برترين پروژه ها در سطح بين المللي، اهدا مي شود.

وي با اشاره به اين كه پروژه هاي شهري در اين جايزه در هشت بخش شركت مي كنند، افزود: در اين جايزه تاكنون ٣٢٠ پروژه مطرح از بيش از ٩٠ شهر دنيا، شركت كرده اند و سايت هاي مطرح شهري دنيا اخبار مربوط به آن را پوشش مي دهند.
رئيس مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري ضمن بيان اين كه كشور آفريقاي جنوبي نيز با شركت در اين جايزه مي تواند ظرفيت هاي خود را به ساير كشورها نشان دهد، تصريح كرد: اگر در اين فرصت اندك باقي مانده پروژه اي از اين كشور در اين رقابت شركت كند خود محمل مناسبي براي حضور شهردار محترم و تقدير از ايشان خواهد شد.

گيل آبادي در ادامه سه طرح ويژه براي تحكيم همكاري بين دو كشور پيشنهاد و ادامه داد: پرتوريا شهري است كه در زمينه فضاي سبز و طراحي پارك ها با كمبود هايي روبرو است و اين در حالي است كه تهران در فضاي سبز و گل كاري ركورد خوبي در بين ساير شهرها در سطح دنيا از خود به جاي گذاشته است.

وي افزود: در تهران ميانگين بارش در سال ٢٥٠ميلي متر و سرانه فضاي سبز درآن براي هرنفر ١٧متر است و اين درحالي است كه با احتساب جنگل هاي اطراف تهران سرانه فضاي سبز براي هر نفر ٢٣متر است.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري با اشاره به اين كه ارتباط دو كشور مي تواند به پرتوريا در زمينه گسترش حمل ونقل ريلي كمك كند، گفت: ما در ساخت مترو داراي ركورد جهاني هستيم چرا كه ميانگين ساخت مترو در سال در شهرهاي پيشرفته دنيا، ٣/٥كيلومتر است و اين در حالي است كه تهران با حدود ٣٠ كليومتر در سال، ركوردار است.

وي به سفير آفريقاي جنوبي در تهران، بازديد شهردار و هيات همراه از اتاق كنترل مترو كه خود يك فضاي مناسب آموزشي است را پيشنهاد داد.
گيل آبادي با بيان اين كه يكي از معضلات آفريقاي جنوبي كنترل و توليد حجم بالاي زباله است، گفت: يكي از اقدامات قابل توجهي كه در تهران صورت گرفته است در بحث تبديل انرژي هاست كه از زباله ها براي توليد برق استفاده مي شود.

  
اين مقام افزود: در تهران روزانه هفت هزار تن زباله توليد مي شود كه زباله سوزها آن را تبديل به انرژي الكتريكي مي كنند.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري با اشاره به فضاهاي فرهنگي موجود در تهران، اظهار كرد: تهران ٢٢ منطقه،١٢٣ناحيه و ٣٧٤ محله دارد كه تمامي اين محلات داراي يك مركز فرهنگي هستند كه ما به آن خانه های محله می گوییم که در واقع یک شبکه فرهنگی گسترده شامل سینما، نمایشگاه و مراکز هنری است.

وی با اشاره به سفر اخیر شهردار لندن به تهران افزود: شهردار لندن خانه های محله را یک شبکه بی نظیر فرهنگی توصیف کرد که برای همه جذابیت خاصی دارد.

 سفیر آفریقای جنوبی و آرزوی عقد قراردادهای مختلف بین دو کشور

همچنین سفیر آفریقای جنوبی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: با  قدردانی از مدیران شهرداری برای تدارک برنامه این دیدار، امیدواریم که این برنامه ریزی ها به نتایج ملموسی از لحاظ سیاسی و اقتصادی برای دو کشور منجر شود.

ویلیام مکس فیلمان وایتهد با بیان این که ظرفیت های آموزشی بخصوص در زمینه های فنی در ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: در سفر شهردار و هیات همراه، بازدید از یک مزرعه آبی و نیز کارخانه تبدیل زباله به انرژی الکتریکی، بسیار مهم است چرا که ایران در این زمینه ها بسیار قدرتمند است و ما امیدواریم این سفر منجر به عقد قراردادهای مختلف در راستای همکاری دو کشور شود.
سفیر آفریقای جنوبی در ادامه خواستار برپایی نمایشگاه های تجاری با میزبانی دو کشور شد و افزود: این اقدام زمینه ساز افزایش ارتباط دو کشور خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به این که کشور آفریقای جنوبی بودجه خوبی برای پروژه های تبدیل انرژی در نظر گرفته است از این رو بازدید شهردار پرتوریا و هیات همراه از کارخانه تبدیل زباله به انرژی الکتریکی بسیار مهم تلقی می شود.

وی افزود: کشور ما در صنعت خودرو سازی جایگاه خاصی دارد و قراردادهای مهمی با کشور تولید کننده خودرو، آلمان، در این زمینه منعقد کرده است که به نوبه خود می توانیم برای صنعت خودرو سازی ایران مفید واقع شویم.
سفیر آفریقای جنوبی، احیای فضای سبز و پارک سازی تهران را بسیار پیشرفته ارزیابی کرد و ادامه داد: ما خواهان اجرای شبکه بی نظیر خانه های محله در مناطق فقیر نشین کشور خود هستیم.

وی با بیان این که خواستار تبادل دانشجو برای یادگیری زبان دو کشور، است، اظهار کرد: امیدواریم این سفر زمینه ساز فعالیت های مشترک در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، اقتصادی و نیز آبزی پروری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار