مديركل پدافند غيرعامل استان قم با اشاره به اینکه تهدیدات زیستی در دامشهر مشکل ساز است،گفت: قرارگاه پدافند غیر عامل زیستی استان پایش و رصد تهدیدات زیستی و عوامل تشدید کننده آن را برعهده دارد.
کد خبر: ۱۱۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 28 October 2015
به گزارش تابناک قم، مهدی متقیان با اشاره به اینکه از 23 استان کشور دام وارد قم می شود و به استان های دیگر منتقل می شود،اظهار داشت: یکی از وظایف قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی استان پایش و رصد تهدیدات زیستی و عوامل تشدید کننده آن در حوزه های انسانی، گیاهی، جانوری، زیست محیطی، آب و غذا است که در صورت عدم مقابله با این تهدیدات مشکلات خاصی به وجود می آید.

وی افزود: سال گذشته در هفته پدافند غیر عامل سردار جلالی و دکتر خلج رئیس دامپزشکی کل کشور به قم سفر کردند  و برای جلوگیری از مسائلی که در حوزه دامشهر ممکن است اتفاق بیفتد مصوباتی را در دستور کار قرار دادیم.

مديركل پدافند غيرعامل استان  قم با بیان اینکه دغدغه ما در استان جدی گرفتن بحث پدافند غیرعامل است، گفت: مصوباتی مانند قرنطینه ثابت ،افزایش نیروی انسانی و... را در نظر گرفته ایم و پیش می بریم، بسیاری از این اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: تمامی اقداماتی که در حال انجام دادن آن هستیم پیشگیرانه است، زیرا تهدیدات زیستی در دام شهر و عوال تشدید کننده آن در صورت پیشگیری نکردن می توانند مشکل ساز باشند.  

متقیان ادامه داد: اولویت های مهمی را در حوزه دامشهر در نظر گرفته ایم،یکی از اولویت های ما تدوین سند زیستی استان است تا با بررسی های صورت گرفته آسیب های زیست محیطی را مشخص کنیم و عوامل مقابله با آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود یک قرارگاه پرتویی در استان برای پیگیری مسائل هسته ای، ابراز داشت: این قرارگاه خارج از سایت های هسته ای امنیت را برقرار می کند که رئیس آن استاندار و دبیر این قرارگاه مدیر کل پدافند غیر عامل است.

مديركل پدافند غيرعامل استان  قم مسئله نفوذ را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: در حیطه کاری ما نفوذ سایبری بسیار مهم است و برای مقابله با این نوع نفوذ نیز باید درگاه امنی برای وب سایت ها مهم و خاص تعبیه شود.

وی ادامه داد: تست نفوذ بر روی سایت های خاص جزء کارهایی است که انجام می دهیم و بر این باور هستیم که قبل از اینکه سایتی مورد حمله قرار گیرد یا هک شود تمامی تدابیر لازم اندیشیده شده باشد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار