کد خبر: ۱۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 31 October 2015
کشف بيش از 19 هزارعدد انواع قرص خارجي غير مجاز در "مرند"

به گزارش تابناک تبریز، سرهنگ "علي طاحوني" در تشريح اين خبر گفت: در پي گزارش مردمي مبني بر ورود يک محموله از قرص هاي خارجي روان گردان به شهرستان مرند و دپوي آن در انبار مغازه اي در يکي از خيابان هاي شهر، شناسايي محل و کشف محموله در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: پس ازاطمينان از صحت خبر، تيم عملياتي پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان به محل اعزام و طي يک عمليات منسجم تعداد 19هزار و 330 عدد انواع قرص هاي خارجي غير مجاز قاچاق را کشف و صاحب مغازه را دستگير و با تشکيل پرونده قضايي به دادسرا معرفي کردند.

اين مقام انتظامي در پايان از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک مراتب را سريعا" با پليس 110 در ميان بگذارند.

کشف بيش از 55 کيلو انواع مواد مخدر در تبريز

سرهنگ "قاسم دهقاني" در تشريح اين خبر گفت: اکيپ عملياتي پليس مبارزه با مواد مخدر استان حين گشت‌زني در اتوبان پيامبر اعظم (ص) در عوارضي "تبريز-بستان آباد" به يک دستگاه خودروي لندکروز مشکوک و آن را مورد تعقيب قرار داد.

وي ادامه داد: راننده خودرو لندکروز با بي توجهي به فرمان ايست پليس، متواري مي شود که پس از چندين ساعت تعقيب و گريز، ماموران با استفاده از شيوه هاي پليسي در حوالي روستاي "قره‌تپه" بخش خسروشهر تبريز، خودروي فوق را متوقف مي کنند.

دهقاني افزود: در بازرسي از اين خودرو مقدار 45 کيلو و 800 گرم ترياک و 10کيلو گرم حشيش به همراه 56 قلم کالاي ممنوعه کشف و راننده نيز دستگير و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي در پايان با اشاره به لزوم همکاري مردم با پليس در مبارزه با مواد مخدر گفت: از عموم مردم تقاضا مي شود هرگونه اخبار و اطلاعات خود در رابطه با خريد و فروش مواد مخدر در سطح استان را با شماره تلفن هاي 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف 44 هزار و 400 نخ سيگار قاچاق در شبستر

فرمانده انتظامي شهرستان شبستر آذربايجان‌شرقي از کشف 44 هزار و 400 نخ سيگار خارجي قاچاق از يک واحد صنفي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فريدون حيدري" گفت: در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با قاچاق کالاهاي ممنوعه و دخاني، مأموران انتظامي اين شهرستان طرح مبارزه با کالاي قاچاق را به مرحله اجرا گذاشتند.

وي افزرود: ماموران در حين کنترل اصناف شهرستان، تعداد 44 هزار و 400 نخ سيگار خارجي قاچاق در مارك‌هاي مختلف را از يك واحد صنفي كشف كردند.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: در اين راستا يک نفر نيز دستگير و با تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضایي شد

کشف نزديک به 2 کيلو گرم مواد مخدر در مراغه

فرمانده انتظامي مراغه از دستگيري پنج نفر توزيع کننده مواد مخدر و کشف یک کيلو و 750 گرم انواع مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"سهراب رحيم زاده" در تشريح اين خبر اعلام کرد: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر در اين شهرستان، پس از بررسي پليسي مشخص شد افرادي، در برخي محلات شهرستان اقدام به توزيع مواد مخدر مي کنند که شناسايي و دستگيري آنان در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامي مراغه افزود: ماموران پس از تحقيقات لازم، پنج نفر توزيع کننده را در مناطق مختلف شهرستان دستگير و در بازرسي از آنها مقدار یک کيلو و 750 گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

رحيم زاده اظهار کرد: در اين طرح همچنين تعداد 24 نفر معتاد تابلو دستگيرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

وي در پايان از شهروندان خواست هرگونه موارد و ترددهاي مشکوک را جهت بررسي و رسيدگي با شماره تلفن 110به پليس اطلاع دهند و هرگونه پيشنهاد و انتقاد خود از عملکرد پليس را به شماره 197 اطلاع دهند.

بيش از 41 ميليون ريال خلافي براي پژو 206

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان‌شرقي گفت: يك دستگاه خودروي سواري پژو 206 كه داراي 41 ميليون و 890 هزار ريال خلافي بود توسط تيم پليس راه " اهر - تبريز" توقيف و روانه پاركينگ شد.

سرهنگ "جواد ناموران" گفت: ماموران پليس راه اهر ـ تبريز، حين كنترل خودروهاي عبوري، يك دستگاه سواري پژو 206 را به علت ارتکاب تخلفات رانندگي، متوقف کردند.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي گفت: در استعلام انجام گرفته مشخص شد اين خودرو داراي، 41 ميليون و 890 هزار ريال جريمه پرداخت نشده است که با روشن شدن اين امر خودرو براي پرداخت ديون دولتي و سير مراحل قانوني به پارکينگ منتقل شد .

کشف محموله 250ميليون ريالي سيگارقاچاق در عجب شير

فرمانده انتظامي عجب شير از کشف تعداد 136هزار و 200 نخ سيگار خارجي قاچاق به ارزش تقريبي 250 ميليون ريال در اين شهرستان خبرداد.

سرهنگ پاسدار "رضا اصلاني فر" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مبارزه با قاچاق کالا ماموران يگان امداد شهرستان حين گشت‌زني به يک دستگاه خودروي پژو 405 مشکوک و دستور توقف دادند.

وي افزود: راننده خودرو با بي‌اعتنايي و بدون توجه به علايم و فرمان پليس با سرعت زياد با استفاده از دستگاه دودزا و پرتاب ميخ هاي سه قصد فرار داشت ولي با هوشياري ماموران خودرو متوقف و در بازرسي از آن تعداد 136 هزار و 200 نخ سيگار قاچاق به ارزش تقريبي 250ميليون ريال کشف وراننده دستگير شد.

فرمانده انتظامي عجب شير با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان كالا به صورت مستمر در دستور كار پليس قرار داشته و با قاچاقچيان و متخلفان برخورد جدي و قانوني صورت مي گيرد از شهروندان خواست: هر گونه اخبار و اطلاعات خود پيرامون اين موضوع را با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

فوت 407 نفر در اثر سوانح رانندگی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه نخست سالجاری، 407 نفر در اثرتصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، بهرام صمدی رادبا بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: 75 درصد اینتلفات مربوط به حوادث برون شهریاست.

وی با اشاره به فوت 35 درصد مصدومان این حوادث در بیمارستان افزود: پنج درصد مصدومان هم در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه 24 درصد تلفات حوادث درون شهری در محل حادثه اتفاق افتاده است، گفت: 69 درصد مصدومان این نوع حوادث در بیمارستان و هفت درصد در حین انتقال به بیمارستان فوت کرده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، با اعلام اینکه 50 درصد فوت شده ها در حوادث رانندگی امسال، راننده وسیله نقلیه بوده اند، افزود: 35 درصد دیگر سرنشینان خودرو و 15 درصد عابر پیاده بودند.

صمدی راد با مقایسه آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی کشور از سال 80 تا 94 گفت: در سایه برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف ، تعداد تلفات از 19 هزار و 727 نفر در سال 80 به 16 هزار و 772 نفر در سال 93 کاهش یافته است.

وی در عین حال از روند رو به رشد مصدومان این حوادث در سطح کشور خبر داد و با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی با 700 فوتی در سال گذشته در رتبه نهم تلفات حوادث رانندگی کشور قرار داشت، افزود: از نظر تعداد مصدومان این حوادث هم استان آذربایجان شرقی با 14 هزار و 753 مصدوم در مرتبه هفتم کشوری قرار دارد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار