به دنبال برودت هوا، برف بر فراز بام‌های خلخال نشست و با وجود سوز سرمای شدید مدارس خلخال تعطیل نشد.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 01 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بارش برف که در شهرستان خلخال از شب گذشته آغاز شده امروز به اوج خود رسید و موجب اختلال در تردد شهروندان در سطح شهر خلخال شد.

در شهرک‌هایی که در ارتفاعات خلخال قرار دارند اکنون تردد خودرو به سختی انجام می‌شود و خانواده‌ها مشغول بستن زنجیر چرخ به خودروها هستند.

اما به رغم انتظار مردم که کودکان خردسال در مقطع تحصیلی در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی داشتند امروز مدارس خلخال تعطیل نشد و دانش‌آموزان خردسال در وضعیت کولاک هوا و سوز سرمای شدید به سوی مدرسه‌ها رفتند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضرهیچمشکلی در تردد از جاده‌های شهرستان خلخال به مرکز استان و مسیرهای ارتباطی به مرکز کشور وجود ندارد.

علی نادری گفت: بارش برف هم‌اکنون در شهرستان خلخال و ارتفاعات به شدت ادامه دارد و از شب گذشته چندین مرتبه محور خلخال به اسالم با تلاش راهداران تیغه‌زنی شده و نمک‌پاشی‌ها انجام شده و نیروها کاملا در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی میزان بارش برف در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال در محور خلخال به اسالم را 20 سانتی‌متر اعلام کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال یادآور شد: از شب گذشته با حضور گسترده راهداران و اداره راه و شهرسازی تمامی مسیرها نمک‌پاشی شده و محورها برای تردد آماده است.

نادری تصریح کرد: هیچ محور مسدودی در شهرستان خلخال وجود ندارد و در حال حاضر تمامی نیروهای راهداری در راهدارخانه شهید غنیمت اسدی گردنه الماس در حال خدمات‌رسانی هستند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، نیروهای پایگاه امداد نجات جمعیت هلال‌احمر در پایگاه شهدای جمعیت هلال‌احمر گردنه الماس مستقر بوده و از شب گذشته به اتفاق اداره راه و شهرسازی و راهداران در مسیرها به خدمات‌رسانی مشغول بودند.

هم‌اکنون در گردنه الماس و مسیر خروجی خلخال به اسالم نیز پلیس راه در محور حضور دارد و تردد با زنجیرچرخ در گردنه الماس الزامی است.

شهروندان خلخالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشتند: آموزش و پرورش متولی امور تعطیلی در روزهای برفی و سرد سال است ولی هیچ خبری از تعطیلی مدارس نیست و دانش‌آموزان در این سوز و سرما که بزرگترها تحمل ماندن در بیرون و تردد را ندارند، چگونه به مدرسه بروند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار