مدیر گروه خدمات بیمه بانک کشاورزی ایلام گفت:
همه کشاورزان بیمه شده که اراضی کشاورزی و باغی انها از وقوع سیل اخیر خسارت دیده با اعلام خسارت به واحد بیمه بانک کشاورزی، برای دریافت غرامت خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 03 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر گروه خدمات بیمه بانک کشاورزی ایلام گفت: همه کشاورزان بیمه شده که اراضی کشاورزی و باغی انها از وقوع سیل اخیر خسارت دیده با اعلام خسارت به واحد بیمه بانک کشاورزی، برای دریافت غرامت خود اقدام کنند.
اسماییل نعمتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیل هفته گذشته در استان ایلام موجب بروز خسارت های زیادی به اراضی زراعی، باغی، مراتع، کندوهای زنبور عسل و احشام کشاورزان در نقاط مختلف استان شد.
وی افزود: پرداخت غرامت به خسارت دیدگان ناشی از سیل در زیربخش های کشاورزی تنها به کشاورزانی تعلق می گیرد که سال زراعی گذشته و امسال اقدام به بیمه محصولات خود کرده باشند.
نعمتی یادآور شد: براساس مقررات بیمه ای کسانی که احشام خود را در سال جدید بیمه کرده اند به ترتیب برای هر راس گوسفند بالغ یک میلیون و 800 هزار ریال، گوسفند نابالغ 900 هزار ریال، بز بالغ یک میلیون و 400 هزار ریال و بزنابالغ 700 هزار ریال خسارت پرداخت می شود.
وی ادامه داد: برای بهره بردارانی که سال گذشته دام های خود را بیمه کرده اند هم به ترتیب گوسفند بالغ یک میلیون و 600 هزار ریال، گوسفند نابالغ 800 هزار ریال، بز بالغ یک میلیون و 200 هزار ریال و بزنابالغ 600 هزار ریال غرامت پرداخت می شود.
وی در خصوص پرداخت میزان خسارت به زنبورداران هم گفت: به دارندگان کلنی و پرورش دهندگان زنبور عسل در ازای هر کلنی 450 هزار ریال و کندو کلنی 600 هزار ریال در صورت داشتن بیمه نامه، غرامت پرداخت می کنیم.
نعمتی با اعلام اینکه کارشناسان بیمه بانک کشاورزی در حال بررسی و برآورد میزان خسارت های وارده به کشاورزان نقاط مختلف استان هستند، گفت: پس از اظهار نظر نهایی کارشناسان و تکمیل پرونده های مربوط به خسارت های ناشی از سیل، این پرونده به مرکز برای پرداخت هزینه غرامت ارسال می شود.
وی خاطر نشان کرد: هنوز میزان دقیق خسارت ها و تعداد بهره برداران خسارت دیده در استان ایلام مشخص و تعیین نشده و همچنان به تعداد کشاورزان خسارت دیده از سیل هفته گذشته افزوده می شود.
پیشتر عبدالرضا بازدار رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در گفت وگو با ایرنا در خصوص خسارت های وارده به کشاورزی استان اظهار کرد: برآورد نهایی و جمع بندی میزان خسارات وارد شده به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، اراضی کشاورزی، بخش های زراعی، دامی و باغی استان 850 میلیارد ریال است که 250 میلیارد ریال آن مربوط به خرابی های مزارع، باغات، دام های روستایی و عشایری است که بارش های سیل آسا و تگرگ باعث ایجاد خرابی و خسارت در این حوزه ها شده است.
نزدیک به 59 هزار نفر بهره بردار در زیربخش های کشاورزی استان ایلام به فعالیت های مختلف کشاورزی چون زراعت، باغبانی، دامداری و دامپروری، شیلات، طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زنبور داری مشغول به فعالیت هستند.
بارش شدید و بی سابقه 330 میلی متری باران در سه روز پایانی هفته گذشته در شهر ایلام باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و خسارت به بیش از یک هزار دستگاه خودرو شد این سیلاب همچنین چهار کشته و 20 مصدوم نیز به جای گذاشت.
بر اساس برآوردها بیش از 10 هزار میلیارد ریال در نتیجه این سیل خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، مسیل ها، منازل مسکونی و واحدهای تجاری، خودروها و فضاهای عمومی وارد شده است./ج

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار