آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید بر لزوم شناساندن انقلاب اسلامی ایران به جهانیان تأکید کرد و گفت: این انقلاب چهره اسلام را تغییر داد.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 03 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب بلوچستان با بیان اینکه طلاب دارای ۲ مرحله زندگی هستند، افزود: تحصیل و تعلیم و تعلم و همچنین خودسازی و تجهیز خود برای آینده از مراحل مهم زندگی طلاب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طلبگی بهترین شغل است، افزود: روایات بسیاری در خصوص طلبگی و مزایای طلبگی بیان شده است.

استاد برجسته حوزه در خصوص اصول طلبگی نیز افزود: اخلاص مهم‌ترین اصل در طلبگی است و بدون آن علم برکت پیدا نمی‌کند و تأثیر علم با اخلاص در جامعه مشخص می‌شود.

وی دومین اصل در طلبگی را داشتن همت بلند عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) به واسطه فقیه بودن توانست انقلاب جهانی را به پیروزی برساند و به سراسر جهان این انقلاب را انتقال دهد.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: سومین اصل در طلبگی داشتن اراده و تصمیم قاطع است زیرا افرادی که اراده قوی ندارند هیچگاه نمی‌توانند در زندگی پیشرفت کنند بنابرین باید با جدیت قدم برداشت.

وی گفت: سعی و کوشش و پرهیز از تنبلی و همچنین داشتن نظم از دیگر اصول طلبگی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: علمای بزرگ توصیه کرده‌اند که سحر خیزی و خواندن نماز شب نورانیتی در دل انسان ایجاد می‌کند بنابرین طلاب باید یک ساعت به سحر بیدار شوند و به مطالعه و خواندن قرآن بپردازند.

وی با اشاره به لزوم زمان‌شناس بودن افزود: زمان‌شناس بودن اهمیت بسیاری دارد بنابرین باید انقلاب را به خوبی شناخت و به مردم دنیا نیز شناساند زیرا انقلاب چهره اسلام و مسلمانان را تغییر داد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار