مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از ماهی دار شدن تعدادی از مزارع پرورش ماهی ریجاب خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 04 November 2015
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از ماهی دار شدن تعدادی از مزارع پرورش ماهی ریجاب خبر داد.

فرزاد افضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، روند ساماندهی مزارع پرورش ماهی ریجاب را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات قانونی انجام گرفته تاکنون نسبت به رها سازی بچه ماهی در 43 مزرعه مزارع پرورش ماهی ریجاب اقدام شده است.

افضلی با بیان اینکه پروژه ساماندهی ریجاب در دو فاز اجرایی شده است، تعداد مجموع مزارع فاز اول مجتمع ماهیان سردابی ریجاب را 93 مزرعه اعلام کرد و گفت: کار ماهی دار شدن مجتمع ماهیان سردابی ریجاب در فاز اول خود پس از تعطیلی دو ساله و وقفه ایجاد شده، با ساماندهی و اخذ مجوزهای قانونی و هماهنگی با بخش های ذیربط و همکاری لازم توسط فرمانداری شهرستان دالاهو  انجام گرفته است.

وی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته تا پایان سال نسبت به رهاسازی بچه ماهی در مابقی مزارع فاز اول نیز اقدام خواهد شد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه با بیان اینکه منطقه ریجاب در کنار جاذبه های طبیعی و گردشگری، دارای پتانسیل های بسیار بالایی در زمینه پرورش ماهی قزل آلا است، افزود: با حل مشکلات موجود و ساماندهی مزارع فاز اول مجتمع پرورش ماهی ریجاب میزان تولیدات مجتمع به 3000 تن خواهد رسید که این میزان تولید تحول و توسعه پایدار در بخش شیلات استان را رقم خواهد زد.

افضلی افزود: پیش از این وجود مشکلات زیست محیطی و بهداشتی امکان پرورش ماهی در منطقه ریجاب را غیرممکن کرده بود.

مدیرکل شیلات کرمانشاه گفت: تلاش خواهیم کرد تا با حفظ ملزومات زیست محیطی و گردشگری، نسبت به پرورش آبزیان و تولید پایدار و سالم در منطقه ریجاب اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار