مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیك نوروزی برای دانش‌آموزان اجباری نیست.
کد خبر: ۱۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با توجه نزدیك شدن به ایام تعطیلات نوروزی، اظهار كرد: در سال جاری نیز همانند سال گذشته و سایر استان‌های كشور، پیك نوروزی برای دانش‌آموزان خراسان رضوی اجباری نیست و توزیع آن فقط میان دانش‌آموزان متقاضی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینكه مدت زمان تعطیلات ایام نوروزی برای دانش‌آموزان طولانی و پس از بازگشت آنان به فضای آموزشی نیاز به بازآموزی دارد، ادامه داد: اگرچه اجباری برای دریافت پیك نوروزی در نظر گرفته نشده است اما به دانش‌آموزان و خانواده‌ها توصیه می‌شود به‌جهت عدم ایجاد فاصله آموزشی نسبت به دریافت پیك نوروزی اقدام كنند.

مدیركل آموزش و پرورش استان پیرامون محتوای پیك‌های نوروزی سال جاری با بیان اینكه محتوای آن‌ها شامل مباحث آموزشی، درسی و غیر درسی است، خاطرنشان كرد: از آن جایی كه پیك‌های نوروزی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌‍‌آموزان و به صورت كاملا خلاقانه و با نوآوری جدید طراحی شده است، از این‌رو حل آن‌ها برای دانش‌آموزان زمان‌بر نیست.

حسینی اضافه كرد: همچنین پیك‌های نوروزی سال 94، با سال‌های گذشته تفاوت دیگری دارد و آن در نظر گرفتن یک صفحه‌ی خالی جهت تعیین تكلیف نوروزی توسط خود معلمان شده است.

وی تصریح كرد: ارسال فراخوان به ادارات و مناطق جهت مشاركت در طراحی پیك‌های نوروزی از آذر‌ماه سال جاری آغاز شده است و تمامی مطالب دریافتی توسط گروه‌های آموزشی، كارشناسان، اداره تكنولوژی و ... در حال بررسی است و پس از تایید محتوا‌های آموزشی چاپ خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود توزیع پیك‌ها از 25 اسفند ماه در مدارس استان انجام شود اما حضور دانش‌آموزان تا 28 اسفند ماه در كلاس‌های درس الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار