معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به تمامی فرمانداران و دهیاران اعلام شود از توزیع هرگونه مرغ تخم‌گذار به روستاها جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۲۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 08 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، علیرضا عطایی‌نژاد بعدازظهر امروز در کارگروه اقتصادی که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه مازندران از شیوع برخی بیماری‌های دامی در امان بوده است، اظهار کرد: برخی بیماری‌های دامی که در سایر استان‌ها وجود دارد، دامداران و مسئولان مازندرانی را نگران می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به رتبه مناسبی که مازندران در بخش تولیدات صنعت طیور دارد اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد دچار نوسان خواهیم شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره قرنطینه‌دام‌ها در استان، گفت: مازندران دارای دو محور اصلی سوادکوه و هراز است که حمل ماشین‌های مرغ به مقصد تهران و ماشین‌هایی که مرغ تخم‌گذار را از سایر استان‌ها برای پرورش وارد روستا‌های مازندران توزیع می‌شوند را باید محکم‌تر وارد شویم.

عطایی‌نژاد افزود: باید به تمامی فرمانداران و دهیاران اعلام شود از توزیع هرگونه مرغ تخم‌گذار به روستاها جلوگیری شود چرا که موانع اصلی انتشار بیماری، مرغ‌های تخم‌گذار هستند.

وی خواستار حضور نیروهای انتظامی در محورهای اصلی برای ورود ماشین‌های مرغ تخم‌گذار شد و افزود: با همکاری دامپزشکی و ورود جدی نیروی انتظامی تمامی ماشین‌های حمل مرغ تخم‌گذار از قرنطینه عبور کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: باید برای تجهیز واحدهای فارمی و واحد پرورش‌دهنده قرنطینه داخلی جدی‌تر ورود پیدا کرد.

عطایی‌نژاد با بیان اینکه 15 استان کشور به وزارت جهاد کشاورزی فراخوانده شدند تا بتوانند مدیریت تولید را رعایت کنند، گفت: با توجه به اینکه سهم تولید جوجه ریزی استان 7 میلیون تن است اما بیشتر از سقف تولید صورت گرفته که نشان دهنده عدم رعایت سهمیه استان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار