به گزارش تابناک تبریز، فرمانده انتظامي کلان‌شهر تبريز از دستگيري فردی كه با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي از شهروندان اخاذي مي كرد، توسط پليس امنيت عمومي تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 09 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، فرمانده انتظامي کلان‌شهر تبريز از دستگيري فردی كه با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي از شهروندان اخاذي مي كرد، توسط پليس امنيت عمومي تبریز خبر داد.

به گزارش سرهنگ "فرهنگ نوروزي" در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر اين که فردي با جعل عنوان مامور نيروي انتظامي در منطقه اي از تبریز اقدام به اخاذي شهروندان مي کند، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران پليس امنيت عمومي با انجام تحقيقات لازم، مظنون را شناسايي و وی را دستگير کردند.

نوروزي تصريح كرد: پس از بازجويي هاي به عمل آمده، متهم به جرم خود اعتراف و اقرار کرد که خود را به عنوان مامور انتظامي معرفي و با اين کار از مردم اخاذي مي کرد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي کلان‌شهر تبريز از شهروندان خواست تا جهت جلوگيري از سوء استفاده افراد سودجو، در صورت درخواست‌هاي غير معقول توسط افراد كه خود را مامور دولتي معرفي مي نمايند، حتما از وي كارت شناسايي معتبر بخواهند و در صورت مواجهه شدن با موارد مشکوک مراتب را از طريق تلفن110 به پليس اطلاع دهند

2 کشته حاصل برخورد 2 پراید

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از برخورد شاخ به شاخ دو دستگاه خودروی سواری پراید، در کیلومتر پنج جاده اهر - مشکین شهر خبر داد.

حبیب حسینقلی زاده با بیان اینکه این سانحه رانندگی در ساعت 16:30 عصر امروز به اپراتوری فوریت‌های پزشکی، گزارش شد، گفت: طی آن دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به محل اعزام شدند.

وی یادآور شد: تکنسین‌های اعزامی مرگ دو نفر را در محل تائید کردند و دو مصدوم سانحه نیز به بیمارستان باقرالعلوم اهر منتقل شدند.

به گفته سرهنگ جواد ناموران انحراف به چپ یکی از خودروها، علت این سانحه رانندگی تشخیص داده شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان ميانه گفت: با هوشياري ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مقدار 35 کيلو گرم ترياک جاساز شده در يک کاميون کشف شد.

کشف 35 کیلوگرم مواد مخدر در میانه

 سرهنگ "هاشم شعفي" بيان کرد: در پي کسب خبر مبني بر ورود يک محموله مواد مخدر به شهرستان ميانه، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر جهت شناسايي خودرو و تحت کنترل قرار دادن مسير حمل مواد به محل اعزام شدند.

وي گفت: ماموران کاميون حامل مواد مخدر را در اتوبان پيامبر اعظم شناسايي و آن را توقيف کردند که در بازرسي از اين خودرو مقدار 35 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف شد.

فرمانده انتظامي ميانه افزود: راننده دستگير و با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

فرمانده انتظامي کلانشهر تبريز از اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و کشف 788 عدد کالاي ممنوعه به ارزش تقريبي 300 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فرهنگ نوروزي" گفت: در پي کسب خبر مبني بر واژگوني يک دستگاه خودروي وانت بار مشکوک در منطقه اي از تبريز، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران کلانتري 19، انديشه تبريز پس از حضور در محل و بررسي صحنه تعداد 788 عدد کالاي ممنوعه به ارزش تقريبي 300 ميليون ريالرا که در بار اين خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

نوروزي افزود: خودرو و اقلام مکشوفه با تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان شد.

اين مقام انتظامي در آسيب شناسي موضوع، عواملي همچون سودجويي مالي و راحت طلبي افراد را در ارتکاب به جرايم به ويژه قاچاق کالاهاي ممنوعه دخيل دانست.

فرمانده انتظامي کلان‌شهر تبريز با تاکيد بر برخورد قاطع پليس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طريق تلفن110 به مراكز پليس، در افزايش امنيت اقتصادي و امنيت اجتماعي جامعه خود پويا و اثرگذار باشند.

فرمانده انتظامي شهرستان بناب از افزايش پنج درصدي توقيف موتورسيکلت هاي متخلف و کشف 9 دستگاه موتور سيکلت سرقتي در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طي يک ماه گذشته در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رمضان اللهورديان" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، به افزايش پنج درصدي توقيف موتورسيکلت‌هاي متخلف در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي پليس راهور و واحدهاي انتظامي نسبت به ماه گذشته اشاره کرد و افزود: عمده تخلف موتورسيکلت هاي توقيفي مخدوش بودن پلاک، نداشتن مدارک و ايجاد مزاحمت براي شهروندان بوده است.

وي اظهار کرد: در بررسي سوابق موتورسيکلت هاي توقيف شده، 9 دستگاه موتورسيکلت مسروقه كشف و به مالباختگان تحويل داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بناب خاطر نشان كرد: به منظور کشف موتورسيکلت هاي سرقتي و جلوگيري از تردد موتورسواران متخلف و جلب رضايت عمومي، طرح مبارزه با موتورسيکلت هاي متخلف همچنان تداوم خواهد يافت.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي گفت: شهروندان قبل از سرمايه گذاري و خريد از سايت‌هاي اينترنتي نسبت به معتبر بودن اين سايت ها اطمينان حاصل کنند.

سرهنگ "محسن محمودي" اظهار کرد: در پي شکايت يکي از مالباختگان مبني بر اينکه مدتي پيش اقدام به سرمايه گذاري در يکي از سايت هاي اينترنتي کرده، در حالي که مدير سايت اصل مبلغ و سود وي را پرداخت نمي کند، مراتب در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پليس فتا استان پس از بررسي هاي فني و تخصصي فرد متخلف را شناسايي و دستگير کردند.

محمودي گفت: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به کلاهبرداري از طريق سايت هاي اينترنتي اعتراف کرد، که با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قضايي به دادسرا معرفي شد.

اين مقام انتظامي خاطرنشان کرد: شهروندان دقت کنند سايت هاي متنوع و متعددي براي سرمايه گذاري و خريد و فروش در اينترنت موجود است که نمي توان به همه آنها اعتماد کرد و توصيه اصلي پليس اين است که قبل از هرگونه خريد از اين سايت ها از معتبر بودن آن ها آگاهي پيدا کنيد.

فرمانده انتظامي شهرستان مراغه از توقيف محموله بزرگ گردو و مغز بادام چيني به ارزش سه ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سهراب رحيم زاده" با اعلام اين خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر قاچاق گردو و مغز بادام خارجي توسط دو دستگاه کاميون و خودرو نيسان، بلافاصله ماموران يگان امداد به محل عبور خودروها اعزام شدند.

وي افزود: پس از شناسايي و توقيف خودروهاي مورد نظر، در بازرسي از آنها هفت تن گردو و مقاديري مغز بادام خارجي قاچاق کشف شد.

رحيم‌زاده تصريح کرد: ارزش ريالي اين محموله قاچاق سه ميليارد ريال برآورد شده که در اين رابطه دو متهم دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان مراغه در پايان گفت: برخورد با قاچاقچيان کالا و ارز به طور مستمر ادامه خواهد داشت و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را با پليس 110 در ميان بگذارند


.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :