فرماندار ایوان:
فرماندار ایوان مراوده و بخصوص ارتباط تجاری با مناطق و شهرهای همجوار کشور همسایه عراق را از ظرفیت های های بالقوه این شهرستان عنوان کرد و گفت: بالفعل کردن این مزیت نیازمند همت جمعی مسئولان و مردم ایوان است.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 09 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار ایوان مراوده و بخصوص ارتباط تجاری با مناطق و شهرهای همجوار کشور همسایه عراق را از ظرفیت های های بالقوه این شهرستان عنوان کرد و گفت: بالفعل کردن این مزیت نیازمند همت جمعی مسئولان و مردم ایوان است.
معروف بسطامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید به همت مسئولان دستگاه های دولتی و بخش خصوصی توانمندی ها و قابلیت های این شهرستان برای ایجاد مراودات سیاسی و تجاری با استان دیالی عراق تقویت شود.
وی افزود: شهرستان ایوان فاصله کمی با پایانه مرزی سومار در استان کرمانشاه دارد و خط ارتباطی ایوان به سومار می تواند مسیری مناسب برای ترانزیت کالا به کشور عراق و استان دیالی باشد.
بسطامی تاکید کرد: عبور کالاهای کشاورزی، صنعتی، مصالح ساختمانی از طریق جاده ترانزیتی ایوان – سومار و نیز ارسال محصولات تولیدی این شهرستان بخصوص مصالح ساختمانی همچون میلگرد به دیالی عراق با توجه به اینکه سومار نزدیکترین فاصله را با بغداد دارد در رشد و شکوفایی ایوان بی تاثیر نخواهد بود.
وی با یادآوری نزدیکی منطقه مندلی عراق به استان ایلام و بویژه شهرستان ایوان و شباهت های فرهنگی و غرابت های قومی و عشیره ایی این منطقه با مردم استان ایلام از گذشته های بسیار دور تاکنون ادامه داد: سعی ما بر این است با تحکیم روابط با استان دیالی عراق، شهرستان ایوان را به یک قطب گردشگری برای ساکنان این استان بویژه مردم منطقه مندلی تبدیل کنیم.
فرماندار ایوان گفت: در آینده نزدیک ظرفیت، پتانسیل، کمی و کاستی های این شهرستان در زمینه ایجاد مرادوات با استان دیالی عراق از طریق مرز سومار توسط استانداری های ایلام و کرمانشاه بررسی و نیازسنجی می شود.
شهرستان ایوان برای دومین بار در سال جاری اواخر هفته گذشته میزبان یک هیات سیاسی و تجاری از استان دیالی عراق بود که به بازدید از مراکز صنعتی، کشاورزی و گردشگری این شهرستان پرداختند.
استاندار دیاله عراق پس از بازدید از بخش های مختلف شهرستان ایوان و آشنایی با توانمندی های این شهرستان بر در نظر گرفتن جایگاه خاصی برای ایجاد ارتباطات اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گردشگری با ایوان تاکید کرده بود.
اوایل امسال نیز یک هیات تجاری از استان بابل عراق به این شهرستان سفر کردند.
شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار