مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: افزایش بارش در مهر ماه، سبب شد تا نزولات جوی مازندران در هفت ماه نخست سال 94 از 2 درصد افزایش در شش ماه اول به حدود 8 درصد افزایش نسبت به دوره بلندمدت برسد.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 09 November 2015
نوربخش داداشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: هر چند در نیمه اول مهرماه امسال بارش چندانی در استان رخ نداد اما در نیمه دوم مهر ماه سال 94 با عبور متناوب دو سامانه بارش‏زا، متوسط میزان بارش مازندران نسبت به دوره بلندمدت حدود 20 درصد افزایش و نسبت به مهر ماه سال گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: افزایش بارش در مهر ماه، سبب شد تا نزولات جوی در هفت ماه نخست سال 94 از 2 درصد افزایش در شش ماه اول به حدود 8 درصد افزایش نسبت به دوره بلندمدت برسد.
مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: از لحاظ مکانی در نیمه غربی و بخش‏هایی از مناطق نیمه شرقی استان افزایش بارش اتفاق افتاده و بیشترین افزایش از بابلسر حدود 25 درصد و بیشترین کاهش از قراخیل قائم‌شهر حدود 20 درصد بوده است.
داداشی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با پیش‌‏بینی فصلی بارش و دمای هوا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‏های پیش‌ آگاهی مدل‏های اقلیمی و تحلیل شرایط پدیده‏های دورپیوندی تهیه شده در مرکز پیش‏بینی مرکز ملی اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور میانگین بارش در طی یک ماه آینده بیشتر از میانگین و در دوره سه ماهه آبان، آذر و دی در حد میانگین بلندمدت یا بیشتر و در دوره سه ماهه‏ آذر تا اسفند سال 94 در حد میانگین بلندمدت پیش‏بینی می‏شود.
وی همچنین با اشاره به میانگین دمای هوای استان مازندران، افزود: میانگین دمای هوای پاییز در حد نرمال تا یک درجه کمتر از آن پیش‏بینی می‏شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: در ماه آبان دمای هوا یک تا دو درجه زیر نرمال و در آذرماه حدود یک درجه کمتر از نرمال پیش‏بینی می‏شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین ارزیابی، صحت پیش‏بینی فصلی حدود 70 درصد است، گفت: همچنین دمای هوا در دی ماه در حد نرمال و از اواخر دی تا اسفند گرمتر از معمول و تا 5/1 درجه فراتر از نرمال ماهیانه می‏رسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار