استاندار اردبیل از سرمایه گذاران خواست به منظور تسهیل در صدور مجوزها و ارایه خدمات مختلف، فعالیت های خود را در چارچوب شهرک های صنعتی متمرکز کنند.
کد خبر: ۱۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ 11 March 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل بیان کرد: آسانترین و سریعترین راه صدور مجوز برای انجام فعالیت های اقتصادی استفاده از امکانات شهرک های صنعتی است.

وی افزود: ببینیم طی یک سال گذشته چند سرمایه دار به شهرک های صنعتی رفتند؟ آنهایی که در خارج از شهرک های صنعتی فعالیت خود را آغاز می کنند با درگیری های بسیاری روبرو می شوند و حتی پس از راه اندازی، در زمان توسعه فعالیت خود نیز به مشکل می خورند.

استاندار اردبیل بیان کرد: با اجرای پنجره واحد مشکلی نخواهیم داشت اما این فرآیند در نقاطی جواب می دهد که دیگر منابع طبیعی ورود نداشته و نسبت به واگذاری زمین به افراد اقدام نکند.

او گفت: رتبه ما در دنیا به نسبت استفاده از پنجره واحد در فضای کسب و کار تعیین می شود و هنگامی که جانمایی طرح های صنعتی را برعهده سرمایه گذار قرار دهیم، این امر موجب ناهماهنگی ها و مشکلات بسیار شده و در نتیجه رتبه کشور را دربحث کسب و کار پایین می آورد.

خدابخش همچنین به آسیب شناسی اجرای پنجره واحد در استان تاکید کرد و از سرمایه گذاران خواست تا به شهرک های صنعتی توجه کنند.

وی در ادامه به عدم پرداخت مناسب تسهیلات توسط بانک های استان اشاره کرد و گفت: اولین مسوولیت متوجه دستگاه های ذی ربط است چرا که دستگاه های صادر کننده مجوز، مالک فرآیند هستند و باید طرح ها را در مراحل مختلف از جمله دریافت تسهیلات پیگیری کنند.

استاندار اردبیل عنوان کرد: تا زمانی که دستگاه متولی پیگیر نباشد، طرح ها به نتیجه نخواهد رسید و از طرف دیگر بانک ها نیز باید به فرآیند اعطای تهسیلات سرعت دهند و با توجه به اینکه طرح های درخور وجود ندارد نباید بگذاریم اعتباری که به استان آمده، بدون استفاده بازگشت داده شود.

او با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی امسال با سختی اداره شدند، اظهار کرد: شفافیت در فرآیندها، ساده سازی و حذف موارد غیرلازم می تواند به بهبود فضای کسب و کار در سطح استان کمک کند.

خدابخش با تاکید بر پیگیری مستمر در جهت رونق فضای کسب و کار اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه با آن روبرو هستیم، برعهده گرفتن همه مسوولیت ها توسط یک نفر است در حالی که اعمال تفکیک مدیریت از مالکیت از 100 سال پیش در دنیا آغاز شده است.

رییس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی استان اردبیل نیز گفت: بیشترین تمرکز دولت برای تسهیل فعالیت های بخش خصوصی، اجرای پنجره واحد است که باید در این استان نیز اجرا شود.

حسین پیرموذن اضافه کرد: این طرخ هم اکنون در چند استان به صورت آزمایشی به اجرا درآمده و با توجه به اینکه دستورالعمل دولت می باشد، اتاق بازرگانی پیگیر اجرای آن است.

وی در ادامه به عدم اعطای تسهیلات توسط بانک ها اشاره کرد و گفت: طی سال 1391 تا 90 درصد و سال گذشته تا 80 درصد اعتبارات برگشت خورده؛ بخش عمده ای از اعتبارات سال جاری نیز جذب نشده است.

پیرموذن افزود: کمتر از یک هفته از سال جاری مانده و دستگاه های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی نیز پای کار هستند و اگر بانک ها همکاری لازم را داشته باشند، می توانیم تا جایی که ممکن است بودجه سال 1393 را جذب کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار