در نخستین روز هفته کتاب
همزمان با نخستین روز از هفته کتاب، زنگ کتاب در مدارس کاشمر نواخته شد.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 15 November 2015
مدیر آموزش و پرورش کاشمر در مراسم نمادین نواختن زنگ کتاب در مدرسه نمونه دانش این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه میزان سرانه کتاب نه تنها در شهرستان بلکه در کشور آنقدر کم است که قابل بیان نیست.

ایرج سعادتمند با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه افزود: میزان سرانه مطالعه هر کشور نشان از پیشرفت و ترقی آن کشور است و کشور آلمان طی چند سال گذشته با داشتن سرانه مطالعه 350 تا 450 صفحه ای از کشورهای مطرح در حوزه کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل ایران به لحاظ کتابخانه، وجود افراد مطالعه کننده و اندیشه‌ءورز از جمله بهترین کشورها در دنیا بوده است خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر وضعیت کشور در این حوزه نگران کننده است اما امیدواریم با فراهم کردن شرایط بتوانیم به جایگاه واقعی برگردیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر فعال بودن کتابخانه‌های مدارس یادآور شد: دوران دانش‌آموزی بهترین فرصت برای تشویق آنها به کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کتابخوانی و مطالعه تصریح کرد: در نخستین آیاتی که بر پیامبر مکرم اسلام نازل شده است و در 5 آیه سوره علق بر علم و دانش تاکید شده است.

سعادتمند گفت: هیچ دین،جامعه و فرهنگی آنطور که اسلام بر موضوع اهمیت علم و دانش تاکید کرده وجود ندارد لذا باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

در ادامه آیین نواختن زنگ کتاب توسط فرماندار کاشمر، کتابخانه مدرسه نمونه دانش کاشمر در فضای 30 متر مربعی و با 2 هرار جلد کتاب که به همت زوج خیر کاشمری تکمیل و تجهیز شده بود افتتاح شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار