مطبوعات استان قم، چهارشنبه 27 آبان ماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ برگزاری سالگرد ارتحال آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره)، میدان مطهری ایستگاه آخر مونوریل قم و افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستبافت قم، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 18 November 2015
 روزنامه 19 دی 

این روزنامه در گفت وگویی اختصاصی با سید مهدی صادقی استاندار قم با عنوان «میدان مطهری ایستگاه آخر مونوریل قم» نوشته است: استاندار قم معتقد است مونوریل هیچ مشکلی از مشکلات استان را حل نمی کند و یک طرح بی خاصیت است. 

استاندار قم اظهار کرد: به هر شکل با اقدام هایی که انجام شده و هزینه هایی که صورت گرفته تصمیم شورای سازمان این است از ایستگاه ترکیبی تا میدان مطهری یعنی فاز نخست مونوریل قم که تقریبا پنج کیلومتر است را به عنوان تنها مسیر مونوریل استان قم افتتاح کنیم و پس از آن پرونده این طرح را ببندیم. 

وی گفت: هزینه های ساخت مونوریل آنقدر گران است که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد ضمن اینکه از نظر منظر شهری هم آسیب زننده است و مشکلی از ترافیک را هم حل نمی کند. 

وی با اشاره به تلاشی که برای بهره برداری از مونوریل تا پایان سال صورت می گیرد، گفت: کارایی این قسمت می تواند برای گردشگری به عنوان طرحی که در قم شاخص است در نظر گرفته شود.

صادقی اظهار کرد: برای حل کردن مشکل ترافیکی، مترو را تقویت می کنیم چرا که هم بار ترافیکی بیشتری را به دوش می کشد و هم زیرِ زمین است و مزاحمتی ایجاد نمی کند.

به نوشته این روزنامه، استاندار قم از تصمیم سومی خبر می دهد، تصمیمی برای بهینه کردن هزینه هایی که تاکنون صورت گرفته به این ترتیب که متروی قم به میدان مطهری رسیده و تقاطعی در این میدان داشته باشد و پس از آن خط B تا پردیسان اجرایی شود تا یک کریدور پرترافیک به وسیله این خطوط پوشش داده شود.

در بخش دیگر این مصاحبه استاندار قم به مساله آب اشاره کرده و گفته است: نبود بودجه، دستگاه های مزاحم و عدم تصمیم گیری های به موقع موجب شده است که پروژه آب قم طولانی شود با این حال تلاش داریم که این پروژه سال آینده تکمیل شود. 

این نشریه در گزارشی به قلم زینب آخوندی با عنوان «حکایت های سمج ترین پروژه های نیمه تمام در استان ها» نوشته است: گذشت سال های طولانی و تغییر شرایط موجب شده است برخی از این طرح ها اصلا توجیهی برای اتمام نداشته باشند، مانند مونوریل قم که به صورت تحمیلی به شهر وارد شد. 

روزنامه ایمان

این روزنامه در گزارشی از افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستبافت قم به نقل از سید مهدی صادقی استاندار قم نوشته است: با فضای بازی که در روابط بین الملل به وجود آمده است، شاهد رشد و شکوفایی در صادرات فرش استان قم خواهیم بود. 

این نشریه به نقل از سرگرد حمید عرب جانشین پلیس راهور شهرستان قم نوشته است: بلوار الغدیر جوابگوی حجم ترددها نیست. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ کنگره بزرگداشت آیت الله میرزا ابوطالب قمی برگزار می شود، راهپیمایی اربعین در قم نخواهیم داشت، وجود 200 هزار محدث در استان قم، آغاز پوشش بیمه سلامت اتباع و مهاجران خارجی در استان قم، فرش جزء 10 کالای برتر صادراتی استان قم، 10 درصد از صادرات فرش کشور متعلق به قم است، آغاز بارش باران در قم، پاسخگویی به بیش از 10 هزار نامه سفر ریاست جمهوری به قم، آمادگی کامل سازمان پایانه ها برای ارائه خدمات به زائران کربلا و شهرداری قم قهرمان آمادگی جسمانی شهرداری کلانشهرهای کشور شد، اشاره کرد. 

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه به نقل از احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نوشته است: یادمان محل شهادت سردار شهید مهدی زین الدین احداث می شود، محل شهادت این شهید بزرگوار در منطقه دارساوین حدفاصله بانه و سردشت قرار دارد و از نقطه های زیارتی اردوهای راهیان نور غرب کشور محسوب می شود. 

دراین روزنامه آمده است: نمایشگاه عکس واقعه در آینه با تصاویری از بازسازی واقعه عاشورا و مصائب اهل بیت(ع) در زمان اسارت در نگارخانه فرهنگ واقع در خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر) تا 30 آبان ماه جاری در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ شرکت بیش از 35 هزار بسیجی در رزمایش بزرگ الی بیت المقدس در قم، افتتاح همزمان 118 نمایشگاه کتاب در حوزه های علمیه خواهران، پیشرفت 55 درصدی نمایشگاه دائمی فرش استان قم، پیشرفت 45 درصدی پروژه بلوار مرجعیت، اختصاص دو سهمیه تیم ملی بوکس به قم، کسب رتبه دوم بانک کشاورزی استان قم در بررسی بهبود عملکرد ماهانه مدیریت ها در سال 1394، اشاره کرد.

نشریه پژواک قم

عنوان نخست این نشریه به سخنان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مراجع تقلید و علما در قم اشاره دارد و نوشته است: هیچگونه مجوزی برای تکخوانی زن ها نداده و نخواهیم داد. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ ترجمه قرآن کریم به زبان های رسمی جهان در قم انجام می شود، افتتاح تالار مرکزی قم در صورت تامین منابع مالی در بهمن ماه سال جاری، نخستین جشنواره فرهنگ و هنر و معارف فاطمی(س) برگزار می شود، قم پایگاه مهم و ممتاز نشر کتاب است، تعزیه قم هنری ریشه دار و عمیق است، هفدهمین جشنواره فیلم عکس و فیلنامه قم، دانشکده هنر قزاقستان میزبان هنرمندان قمی و پنجمین جشنواره نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی در قم، اشاره کرد.

دو هفته نامه اقتصاد آینده

این نشریه به نقل از سید مهدی صادقی استاندار قم نوشته است: توفیق در جذب بخش خصوصی یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران استان قم خواهد بود؛ وی طی سخنانی تغییر نگاه مدیران دولتی به خصوصی سازی را عامل تسریع در اجرای پروژه های عمرانی و رشد و توسعه استان دانست. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ توصیه های حضرت آیت الله سیستانی به زائران اربعین، دستگاه های اجرایی جزیره ای عمل نکنند، فرید کریمی به صبا می آید، موفقیت های تیم بسکتبال با ولیچر ایثار ماهان تندیس، محمدعلی کریمی سرمربی تیم ملی کونگ فو شد و مدال طلای حسین زاده در رقابت های جهانی کیک بوکسینگ اسپانیا، اشاره کرد.

هفته نامه آوای قم

این نشریه در عنوان نخست خود از بهره برداری ادامه بلوار زائر تا پایان سال جاری خبر داده و به نقل از سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم نوشته است: ادامه این بلوار درحال ساخت است و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. 

این نشریه در گزارشی با عنوان «توقف روی نقطه صفر یا صد مونوریل قم» مروری بر پروژه های نیمه تمام استانی انجام داده و نوشته است: حکایت برخی پروژه های نیمه تمام عجیب است، برخی از آنها در مرحله 99 درصد تکمیل متوقف شده، برخی در مرحله 10 درصدی سال هاست بلاتکلیف رها شده اند و برخی بارها پیمانکار عوض کرده اند. 

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ سالگرد ارتحال آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) برگزار می شود، استان فرهنگی کشور کتابخانه مرکزی ندارد، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرش دستبافت قم افتتاح شد، مراجعه 500 هزار نفری به بخش های پاراکلینیک قم، زائران اربعین بدون بیمه از کشور خارج نشوند و دوره آموزشی پدافند غیرعامل برگزار شد، اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار