حجت الاسلام محمدزاده در گفتگو با تابناک تهران:
تابناک تهران- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: بازرسان ما از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بازدید می‌کنند، بحث معتادین و حمله آن ها به امامزاده‌ها ربطی به نهاد فرهنگی اجتماعی اوقاف ندارد و نهادهای قضایی و امنیتی برای جمع آوری آن ها باید اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 22 November 2015
حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره اجرای طرح "دست‌های مهربانی" برای سال جاری گفت: این طرح همانند سالهای گذشته امسال هم در اسفندماه اجرایی می شود. که گاهی نمادین انجام می شود.

وی درباره کمبود اعتبارات در برخی امامزاده ها همچون امامزاده ابراهیم شهر ری گفت:  کل اعتبارات امامزاده های متبرکه از محل نذورات خود امامزاده ها و بقعه  است که برخی زائر زیاد و برخی زائر کم دارند. برخی مواقع هم اعتبارات دولتی در مسائل عمرانی کمک می شود برخی اعتبارات هم خود اوقاف درنظر می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: بعد از انقلاب بقاع متبرکه یک برنامه مدون مدیریتی همه جانبه نداشته اما 5 سالی هست چنین برنامه ای آغاز شده که با در نظر گرفتن حجم مسائل شهرنشینی، عمرانی، رشد جمعیت و  برنامه ریزی برای آن حجم کار را بالا برده است اما خیرین بزرگوار و هیئت امنا خدماتی را ارائه می دهند. اگر مشکلی هم در ارائه خدمات به برخی بقعه ها هست بخشی از آن به هیئت امنای آن برمی گردد، چراکه فلسفه هیئت امنا خدمت به بارگاه های مقدس و تامین گنبد و بارگاه برای آن ها است.

حجت الاسلام محمدزاده درباره مشکلاتی همچون دزدی معتادان از امامزاده و سرقت شیرآلات امامزاده ها همچون امامزاده ابراهیم هم گفت: بازرسان ما از مناطق بازدید می کنند و بحث معتادین و حمله آن ها به ما که نهادی فرهنگی اجتماعی داریم مربوط نیست و نهادهای قضایی و امنیتی برای جمع اوری آن ها باید اقدام کنند.

لازم به ذکر است؛ ماه گذشته بود که خبرنگار تابناک تهران از امامزاده ابراهیم واقع در شهر ری گزارشی تهیه کرد که شب ها مورد هجوم معتادانی قرار گرفته که برای خرج خود متوسل به شیرآلات و کابل های مسی امامزاده می شوند. (اینجا)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار