آیت‌الله مکارم شیرازی:
بعد از حادثه پاریس پرده‌ها بالا رفت و حتی رسانه‌های آمریکایی و غربی اعتراف کردند که منشأ تولد داعش عربستان است در حالی که ما از مدت‌ها پیش می‌گفتیم این گروه تکفیری فرزند عربستان سعودی است.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 23 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان کردستان که در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه مقام عالم در اسلام بالاترین مقام است، اظهار داشت: اسلام با وجود اینکه از محیط جاهلیت برخاست اما بیشترین اهمیت را به علم و دانش داد، که این موضوع یکی از معجزات رسول خدا(ص) است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) افزود: کسی که قدم در راه علم بگذارد در واقع قدم در راه بهشت گذاشته و در مسیر رفتن او به سوی مجلس علم فرشتگان خدا بال‌هایشان را می‌گسترانند و ماهیان دریا و مرغان هوا برای وی طلب استغفار می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت و ارزش علم در دین اسلام، بیان کرد: تفاوت انسان عابد و عالم در این است که علمِ عالم، هزاران برابر عبادت شخص عابد، ارزش و ثواب دارد. 

وی با بیان اینکه وظیفه ائمه جمعه و روحانیون تعلیم و هدایت مردم است خاطرنشان کرد: امامان جمعه و روحانیون باید به آموزش و هدایت مردم بپردازند و بر این توفیق که خدا آن‌ها را در مسیر علم قرار داده سجده شکر به جا آورند.

آیت‌الله مکارم شیرازی لزوم وحدت بین مسلمانان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز دشمنان با برنامه‌ریزی‌های خویش مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازند و با تربیت داعش این موضوع را تلقی می‌کنند که اسلام دین خشونت است در صورتی که اسلام دین پیشرفت است.

وی با اشاره به حمایت‌های رژیم آل‌سعود از گروهک تکفیری داعش اظهار داشت: بعد از حادثه پاریس پرده‌ها بالا رفت و حتی رسانه‌های آمریکایی و غربی اعتراف کردند که منشأ تولد داعش عربستان است در حالی که ما از مدت‌ها پیش می‌گفتیم این گروه تکفیری فرزند عربستان سعودی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از اختلاف افزود: اسلام دین رحمت و محبت است و در نمازهای خویش بر رحمت و بخشندگی خدا تاکید داریم؛ این موضوع نشان می‌دهد دین اسلام حامی جنگ و تفرقه نیست.

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت مراقب جوانان باشند و نگذارند که نسل جوان منحرف شوند، بیان کرد: اصول مسائل میان شیعه و سنی یکی است و باید روی این مسائل تاکید کرد؛ همچنین در مورد مسائل فقهی اختلاف زیادی وجود ندارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: من فتوا داده‌ام و این فتوا را برای همه از جمله آقای احمد طیب رییس الأزهر مصر فرستادم که ما کوچک‌ترین توهین به مقدسات مذاهب اسلامی را حرام می‌دانیم چون قائل به این هستیم اگر شیعیان و اهل سنت به مقدسات همدیگر احترام بگذارند دیگر هیچ دلیلی برای نزاع و درگیری بینشان نخواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به عدم امنیت در کشورهای همسایه و لزوم حفظ امنیت در کشورمان، گفت: موضوع  امنیت نعمت بسیار بالایی است که باید در راستای حفظ این نعمت اهتمام صورت بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
دروغ گوی های .......... این خبر مال فارسه و خبرنگارش من بودم. چرا بدون منبع می زنید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
چقدر بچه های خبرگزاری ....... بی ادب هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار