کد خبر: ۱۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 24 November 2015

"بسیجی" از جمله واژه‌هایی است که به لطف انفاس قدسی امام خمینی (ره) تنها در لغتنامه و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی یافت می‌شود. "بسیجی" فرد عاشق سر از پا نشناخته‌ای است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام ، قرآن ، ولایت و انقلاب اسلامی کرده است.

بی تردید شکل گیری بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در پنجم آذرماه سال ۵۸ یکی از نقاط عطف تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی بود تا شور انقلابی، ساده زیستی، صفا، صمیمیت، ایثار، گذشت و ایمان سرشار و تقوای الهی را در قالب بسیج بازتعریف کند و آن را به یک خواست عمومی در دفاع از آرمان های متعالی انقلاب درکنار مردم تبدیل کند.

امروز پس از گذشت ۳۶ سال از فرمان تشکیل این نهاد مردمی، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی، نامگذاری شده است بیش از هر زمان دیگری نیاز به نیروی وحدت، ایثار، تقوا ، صفا و صمیمیت این نهاد مردمی در راه بسط امید به آینده به منظور رشد و پیشرفت کشور احساس می شود.

شجره طیبه بسیج در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) پایه‌گذاری شد و امروزه بیش از 3 دهه است که ملت ایران از برکات این درخت تنومند بهره‌مند هستند.

بسیج و بسیجیان در هر عرصه‌ای که وارد شده‌اند، به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کرده و ثمره و برکت این موفقیت‌ها به ملت ایران رسیده است.

بسیجیان پایه‌های اقتدار و عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و به طور قطع اگر روحیه بسیجی و فرهنگ متعالی بسیج نبود، امروز بیشتر موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی حاصل نمی‌شد.

دشمنان اسلام و انقلاب نیز به خوبی از اقتدار و قدرت بسیجیان ایرانی آگاه هستند و به همین دلیل است که تمرکز اصلی خود را بر روی عدم ترویج فرهنگ بسیج گذاشته‌اند.

اگر می‌خواهیم در همه حوزه‌ها به اهداف انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم، باید فرهنگ متعالی بسیج را در تمام امور کشور حاکم کنیم.

بسیجی بودن یعنی حرکت در مسیر ولایت، تلاش بی‌منت برای تحقق اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی و خدمت به مردم.

برای تحقق این مهم باید کار فرهنگی اصولی و با برنامه‌ریزی صحیح انجام دهیم تا بتوانیم فرهنگ متعالی بسیج را در تمام حوزه‌ها نهادینه کنیم.

متاسفانه برخی تصور می‌کنند که بسیج تنها برای مبارزه فیزیکی با دشمنان ایران اسلامی است، اما بر اساس تعاریف امام خمینی (ره) و رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، ما باید در تمام کارها بسیجی‌وار وارد میدان شده و لحظه‌ای در جهت تحقق منویات ولایت و خدمت به اسلام و انقلاب غفلت نکنیم.

به طور قطع با ترویج فرهنگ غنی و متعالی بسیج می‌توانیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را توسعه داده و به توسعه پایدار و با عزتی که مد نظر مقام عظمای ولایت است، دست پیدا کنیم.

فاطمه اسکندری – رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار