فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ با اجرای طرح آبیاری مزارع پایاب سد گیلارلوی گرمی در دو فاز، 630 هکتار از اراضی و زمین‌های کشاورزی دیم روستاهای اطراف به آبی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 24 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، میرعلی رحیمی‌زاد پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اهالی روستای گیلارلوی گرمی اظهار داشت: 230 هکتار از مزارع گیلارلو و انبیربیگلو در محدوده اجرای طرح آبیاری مزارع پایاب سد گیلارلو قرار گرفته است و فازهای نخست و دوم این طرح به طور همزمان اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا کنون معطل مانده است، گفت: با وجود خرید لوله و انبار شدن آن در جهاد کشاورزی و گذشت 3 سال اجرای این طرح به تعویق افتاده که باید در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شود تا شاهد اجرای و عملیاتی شدن این پروژه باشیم.

وی با تشریح مزایای اجرای طرح آبیاری گیلارلو بیان کرد: با اجرای این طرح شاهد تحول جدی اقتصادی و افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی و باغی روستاهای برخوردار از این طرح خواهیم بود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان گرمی افزود: در تهیه نقشه، مطالعه و جانمایی طرح هیچ گونه تبعیضی وجود نداشته است و کشاورزان منطقه نیز با کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم بهره‌وری طرح را افزایش خواهند داد.

رحیمی‌زاد تصریح کرد: این طرح در دو فاز در سطح 630 هکتار به منظور تبدیل اراضی کشاورزی دیم روستاهای اطراف به آبی اجرا می‌شود که اجرای ان نقش و تاثیر بسزایی در توسعه بخش کشاورزی منطقه ایفا می‌کند و زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری در این بخش می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار