رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بیشتر مدارس شهر همدان فاقد مربی بهداشت است، گفت: متأسفانه در مدارس قهاوند هیچ مربی بهداشتی نیست و باید طرح مروج سلامت در مدارس همدان جدی گرفته شود.
کد خبر: ۱۳۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 25 November 2015

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بیشتر مدارس شهر همدان فاقد مربی بهداشت است، گفت: متأسفانه در مدارس قهاوند هیچ مربی بهداشتی نیست و باید طرح مروج سلامت در مدارس همدان جدی گرفته شود .

به گزارش تسنیم ،بابک یوسفی درشورای آموزش وپرورش شهرستان همدان اظهار داشت: امسال باید به مدارس مروج سلامت توجه ویژه‌ای انجام شود، چرا که اگر ورودی سالم و خوبی را در مدارس پرورش دهیم آینده‌سازان جامعه افراد سالمی از نظر روحی و جسمی هستند.

وی با بیان اینکه 148 مدرسه از 522 مدرسه شهرستان همدان مدارس مروج سلامت هستند، عنوان کرد: مدارس مروج سلامت نیز مانند هتل‌ها ستاره بندی شده‌اند و از یک تا پنج ستاره به مدارس داده می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: در اواخر دهه 80 وزارت بهداشت و آموزش و پرورش قراردادی را برای بررسی جدی‌تر سطح سلامت و بهداشت روانی دانش‌آموزان در مدارس منعقد کرد و اکنون در این طرح مدارس به عنوان مروجان سلامت مطرح شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: اصل پیام این مدارس ترویج شیوه زندگی سالم به دانش‌آموزان است تا در زندگی به آن پایبند باشند و در این طرح در هر مدرسه 10 عضو کمیته فعال هستند.

یوسفی با بیان اینکه متأسفانه اکثر مدارس همدان فاقد مربی بهداشت هستند، گفت: در مدارس قهاوند هیچ مربی بهداشتی نداریم و نواحی یک و 2 آموزش و پرورش همدان نیز کمبود مربی بهداشت دارند و این در صورتی است که اگر مربیان در مدارس باشند سطح سلامت دانش‌آموزان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طرح مدارس مروج سلامت از 5 سال گذشته فعال شده است، اظهار داشت: این طرح در همدان رشد کندی را داشته به طوری که 3 سال پیاپی است که این طرح در 148 مدرسه درجا زده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان تصریح کرد: سعی داریم تا این طرح را از مدارس ابتدایی آغاز و به پایه‌های بالاتر برسانیم، ضمن اینکه در این طرح بهبود سبک تغذیه، مشارکت اولیا مربیان و شورای محل در ارتقای سطح سلامت، بهبود وضعیت بیماری و شناسایی دانش‌آموزان با اختلالات روانی و غیره مورد نظر است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 50 درصد افراد مبتلا به ایدز در همدان را افراد مجرد تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: قبل از سال 90 مبتلایان به این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی مبتلا شدند ولی از آن به بعد این بیماری از طریق رابطه جنسی منتقل شده است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان‌دهنده این است که باید آموزش‌ها در رابطه با سلامت جسمی- روحی را از مدارس آغاز کنیم، گفت: اگر از امروز مهارت‌آموزی را از دانش‌آموزان آغاز کنیم این آموزش‌ها منجر به تغییر رفتار می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی اکنون به زیر 30 سال رسیده است، افزود: این موارد به سبب رژیم غذایی نامناسب است که اگر این مهارت‌آموزی در دانش‌آموزان انجام گیرد 50 درصد افراد سبک زندگی سالم را انتخاب می‌کنند.

وی عنوان کرد: اکنون که زنگ خطر و هشدارهای سلامت در جامعه مشخص شده است باید اقدامات لازم را از مدارس آغاز کنیم که در این صورت 30 سال آینده نتایج آن آشکار می‌شود ،ضمن اینکه اگر امروز الگوی بیماری‌ها تغییر یافته است به سبب ضعف مدیران است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار