معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه دارد.
کد خبر: ۱۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 26 November 2015
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید محنایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تبیین دستاوردهای سفر یک هفته‌ای هیئت تجاری، اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به کشور روسیه و استان امسک پرداخت و گفت: بیش از 36 نفر از صنعتگران، تولیدکنندگان، بازرگانان، تجار و مسئولان استان در این سفر با تجربیات و رایزنی‌ها در سطح بین‌الملل آشنا شدند.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مثبت ارزیابی کردن سفر هیئت تجاری، اقتصادی استان به کشور روسیه افزود: با توجه به روابط خوب میان جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه، استقبال خوبی از هیئت ایرانی به عمل آمد و مسئولان استان امسک روسیه هم آشنایی خوبی با ظرفیت و توانمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد داشتند.
وی با بیان اینکه روسیه به دلیل تحریم‌هایی که از سوی کشورهای غربی و اتحادیه اروپا شده می‌تواند تعامل خوبی با ایران داشته باشد، بیان کرد: بازار مصرفی روسیه می‌تواند بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی باشد.
این مسئول تصریح کرد: در بدو ورود هیئت تجاری اقتصادی استان به استان امسک روسیه پنج کارگروه کشاورزی و مواد غذایی به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، کارگروه نمایشگاه‌ها و مسائل بازرگانی به ریاست اتاق بازرگانی استان، کارگروه بهداشتی و گیاهان دارویی به ریاست رئیس کارخانه زربند یاسوج، و کارگروه گردشگری تشکیل شد.
محنایی عنوان کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف در این کارگروه بررسی شد و علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه میان هئیت تجاری استان کهگیلویه و وبریرحمد به نمایندگی از کشور ایران و استان امسک روسیه، قرار شد بخشی از نمایشگاه‌های ایران به عرضه محصولات این استان اختصاص داده شود.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید مسئولان استان از مرکز دانشگاهی، کارخانجات، کارخانه پتروشیمی، پالایشگاه گاز پروم، واحدهای تولید و پرورش ماهیان و آبزیان و بازدید از کارخانه سیمان استان امسک روسیه گفت: قرار است بخشی از نیازمندی‌های استان در زمینه نفت و گاز، تکنولوژی‌های جدید و همچنین صنایع پتروشیمی توسط این استان تأمین شود.
وی به ظرفیت بالای استان در صادرات محصولات کشاورزی به روسیه اشاره کرد و افزود: استان در صادرات محصولات کشاورزی و باغی، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ظرفیت خوبی دارد و کشور روسیه می‌تواند بازار مناسبی برای محصولات باکیفیت استان باشد.
این مسئول تصریح کرد: هیئت تجاری، اقتصادی روسیه ماه می (اردیبهشت سال آینده) به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و امکانات کهگیلویه و بویراحمد به استان سفر می‌کنند که امیدواریم این سفر موجب پیشرفت و توسعه استان و تعامل بیشتر جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار