گیاهان دارویی موجود در این استان از جمله محصولات شرکت زربند قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 28 November 2015
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه گیاهان دارویی، گفت: گیاهان دارویی موجود در این استان از جمله محصولات شرکت زربند قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مجید محنایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در محل سالن جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیئتی از این استان شامل مدیران استانی به همراه فعالان اقتصادی در حوزه‌های صنعت، گردشگری، گیاهان دارویی، کشاورزی، گل و گیاه، خدمات فنی و مهندسی و لوازم آرایشی و بهداشتی با هدف آشنایی با تجار و بازارهای هدف جدید در حوزه کشورهای cis عازم کشور روسیه شدند.
وی با اشاره به اینکه هیئت کهگیلویه و بویراحمدی 25 آبان‌ماه مورد استقبال رسمی رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو قرار گرفت، بیان کرد: در اولین روز کاری هیئت استان نشستی را با اتاق بازگانی روسیه و تجار این کشور برگزار کردند که در این نشست بر نقش استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت این استان در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، گیاهان دارویی و گل و گیاه تاکید شد.
محنایی با بیان اینکه استان امسک روسیه مقصد اصلی هیئت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سفر به این کشور بوده است، افزود: استان امسک یکی از استان‌های 50 گانه کشور روسیه بوده و به طور مستقل اداره می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه سفر هئیت استانی به روسیه مصادف با هفته کشاورزی شد نمایشگاهی از تولیدات این بخش در استان امسک برپا شد و بعد از بازدید هیئت استانی تجار هر دو استان با هم تبادل نظر و اطلاعات کردند.
محنایی از برگزاری نشستی با مسئولان استان امسک روسیه با هیئت کهگیلویه و بویراحمدی با هدف ارائه و بیان توانمندی، معرفی تولیدات، کارخانه‌ها و فرهنگ‌ها خبر داد و ابراز کرد: پنج کارگروه کاری شامل کشاورزی، نمایشگاه‌ها و مسائل بازرگانی، گردشگری، بهداشت و گیاهان دارویی تشکیل شد که در زمینه‌های مختلف نیز تفاهم‌نامه‌های منعقد شده است.
وی با تاکید بر اینکه گیاهان دارویی استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت صادرات به خارج از کشور را دارد، عنوان کرد: در این زمینه تفاهمی برای صادرات محصولات شرکت زربند یاسوج به کشور روسیه انجام شد.
محنایی خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل کارگروه‌ها به صورت تفاهم نامه نتایج کار در اختیار استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و همچنین تفاهم نامه‌ای بین اتاق بازرگانی استان با اتاق بازرگانی استان امسک روسیه انجام و مباحث مورد علاقه هر دو طرف در قالب یک پروتکل امضا شد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازدید از کارخانه‌های صنعتی و تولیدی، بازدید از واحدهای تولید پرورش ماهی، دیدار با استاندار امسک، دیدار با مسلمانان و مفتی این استان نیز از دیگره برنامه‌های هیئت این استان شامل مدیران و فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف در سفر به کشور روسیه بوده است.
محنایی با تاکید بر اینکه در این سفر یاد گرفتیم فعالیت تجاری به صورت فردی و استانی به سرانجام نمی‌رسد، افزود: مقرر شد اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها و مراکز لینک شود و محصولات تولیدی استان یک‌جا و ترکیبی به مناطق مختلف صادر شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: محصولات تولیدی این استان از جمله گل رز، گیاهان دارویی، و لوازم آرایشی و بهداشتی قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی و منطقه را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار