استاندار همدان گفت: بناهای تاریخی پیشینه و نماد تمدن همدان است و برای انتقال این میراث گرانسنگ به نسل های آینده از هر طریقی باید حفظ و نگهداری شود.
کد خبر: ۱۳۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 01 December 2015
 استاندار همدان گفت: بناهای تاریخی پیشینه و نماد تمدن همدان است و برای انتقال این میراث گرانسنگ به نسل های آینده از هر طریقی باید حفظ و نگهداری شود.

به گزارش ایرنا؛محمد ناصر نیکبخت  در نشست ستاد بازآفرینی استان همدان با گلایه از برخی کم توجهی ها به آثار تاریخی افزود: اماکن فرهنگی و تاریخی در برخی از مناطق بدلیل کم توجهی تخریب شده است و باید از طریق ممکن از بروز خسارت بیشتر به این بناها جلوگیری کرد.

وی از مسئولان خواست تلاش خود را برای حفظ این اماکن در همه نقاط از جمله در محدوده بافت فرسوده شهری بکار گیرند.

وی متذکر شد: شهرداریها و دیگر دستگاهها حق تخریب اماکن تاریخی را ندارند چرا که در صورت بی توجهی به حفظ و نگهداری پیشنیه تاریخی این استان ظرف چند سال آینده اثری از این بناهای تاریخی باقی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر افزایش حساسیت در مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری برای حفظ و احیای آثار و اماکن تاریخی و گردشگری استان افزود: تمام افتخارات همدان به پیشینه تاریخی آن است و در این راستا هرگونه بی مهری در تخریب این آثار پذیرفتنی نیست.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در اماکن تفریحی و گردشگری با ایجاد فضای خدماتی و پذیرایی می توان مردم را بیشتر ترغیب و جذب کرد افزود: حمام قدیمی همدان از جمله این ظرفیت های مناسب است که برای تبدیل نمودن فضای این مجموعه تاریخی به امکانی برای درآمد زایی در حوزه گردشگری تدبیر و تصمیمی جدید باید اندیشید.

نیکبخت گفت: توانمند سازی بافتهای فرسوده شهری باید در اولویت کار ستاد بازآفرینی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به مرمت خانه سیفی ها در بافت قدیمی و فرسوده جولان از فرمانداران این مناطق خواست در این زمینه ورود کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات آب انبار نهاوند از معاونت عمرانی استانداری خواست برای برنامه ریزی و نگهداری خانه ها و اماکن تاریخی موجود در استان اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار