گفتگو به مناسبت واقعه اربعین شهدای کربلا .../ حدیقه سیروسی
حجت الاسلام سیدی: در پیاده روی اربعین این شور باید با شعور همراه شود و شعور آن درک حقیقت واقعه کربلا باشد/ بسیاری از راویان حادثه کربلا زندانی شده بودند و نمی توانستند واقعه کربلا را بازگو کنند
کد خبر: ۱۳۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 02 December 2015

یک کارشناس مذهبی گفت:این حرکت عظیم عاشورایی که پیاده به کربلا می روند نشان از درک حقیقی اربعین است و باید ابعاد حقیقی و عارفانه حادثه عاشورا را درک کنیم.

حجت الاسلام سید حسن سیدی در گفت و گو با تابناک گفت: اربعین یک روز مقدس در آموزه های دینی است و زیاراتی نسبت به این روز وارد شده است و بر اساس روایات و سفارشات خواندن زیارت اربعین در این روز بسیار ثواب دارد.

وی ادامه داد: قداست روز اربعین از این بابت است که بر اساس برخی نقل قول ها قافله اسرای کربلا بعد از واقعه عاشورا به کوفه آوردند و حضرت زینب (س) درخواست کردند که به کربلا بروند که خیلی عجیب بود. حضرت زینب(س) همان سال به کربلا رفتند که البته در برخی روایات آمده که یک سال بعد و یا سال های بعد حضرت زینب(س) به کربلا رفتند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اربعین بین مسلمین روز مهمی تلقی می شود، تصریح کرد: چند سال اخیز راهپیمایی های عظیمی به کربلا راه می افتد که در تاریخ بی نظیر است.

حجت الاسلام سیدی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) نقش مهمی در قيام امام حسين (ع) داشتند، افزود: به گفته تمام مورخین و تاریخ گواه این است که در کنار امام سجاد(ع) حضرت زینب(س) مهم ترین نقش اجرایی را در زنده نگه داشتن عاشورا داشتند.

وی اظهارکرد: حضرت زینب(س) با حضور در مجالس، ایراد سخنرانی، بازگو کردن واقعه عاشورا، نماز خواندن، اداره کردن حرکت فرزندان امام حسین(ع) مهم ترین نقش را در زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) داشتند؛ چراکه بسیاری از راویان حادثه کربلا زندانی شده بودند و نمی توانستند واقعه کربلا را بازگو کنند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان اسلام در خصوص واقعه عاشورا و اربعین خیلی تلاش دارند که این عزاداری ها را از مسلمانان بگیرند اما موفق نشده اند گفت: آنها همواره درصدد بوده و هستند که این عزاداری ها را به انحراف بکشانند که در گاهی مواقع موفق هم بوده اند و توانسته اند مداحی های بی محتوا و موسیقی را در عزداری های ما نفوذ دهند و ما باید مواظب توطئه های دشمن باشیم.

حجت الاسلام سیدی افزود: برای جلوگیری از نفوذ دشمن در مراسم عزاداری ما باید مطالب مستند و مفید را مطرح کنیم تا آگاهی و اطلاعات نسبت به واقعه عاشورا و امام حسین(ع) افزایش یابد.

وی در باره قیام شیعیان ایران و دیگر کشورهای جهان برای سفر پیاده به کربلای معلی در اربعین سید الشهدا ع و یارانش گفت: این حرکت عظیم عاشورایی که پیاده به کربلا می روند نشان از درک حقیقی اربعین است و باید ابعاد حقیقی و عارفانه حادثه عاشورا را درک کنیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: در پیاده روی اربعین این شور باید با شعور همراه شود و شعور آن درک حقیقت واقعه کربلا باشد.

حجت الاسلام سیدی خاطرنشان کرد: جامعه دینی ما نباید نسبت به مسائل دینی و معرفتی بی تفاوت باشد و هرگاه بی تفاوتی نسبت به مسائل دینی و معرفتی به وجود امد باید منتظر مشقت ها در جامعه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار