رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بهشهر از دستگیری 22 شکارچی غیرمجاز در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 03 December 2015
به گزارش تابناک مازندران،زمان‌رضا احمدی گفت: صبح امروز 22 شکارچی غیرمجاز در یک عملیات غافل‎گیرانه توسط یگان حفاظت محیط‌زیست مستقر در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله منطقه آشوراده دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متخلفان نیز 22 قبضه اسلحه شکاری، چهار فروند قایق و 34 قطعه انواع پرنده مهاجر شامل چنگر، مرغابی و باکلان کشف و ضبط شده است، افزود: این متخلفان اهل استان گلستان هستند که در روز اما در داخل مناطق حفاظت‎شده اقدام به شکار کردند.

رئیس اداره محیط‌زیست بهشهر با اعلام اینکه طبق دستورالعمل سازمان حفاظت محیط‌زیست، شکار پرندگان مهاجر از گونه‌های آنقوت، تنجه، خوتکا، فیلوش، غاز خاکستری، چنگر و اردک سرسبز در مناطق آزاد مانعی ندارد، اضافه کرد: شکار در مناطق حفاظت‎شده، پناهگاه‎های حیات‌وحش، پارک ملی و اثر طبیعی ملی ممنوع است، لذا با توجه به اینکه میانکاله نیز از مناطق حفاظت‎شده و پناهگاه‎های حیات‌وحش ایران و جهان بوده و هرگونه شکار در این منطقه ممنوع است.

این مسئول در پایان گفت: شکارچیانی که دارای جواز حمل سلاح و مجوز شکار هستند، می‎توانند در روزهای پنج‎شنبه و جمعه تنها در مناطق آزاد، در هر روز حداکثر چهار پرنده شکار کنند و بیش از این تعداد، تخلف محسوب می‎شود.

 نخستین گروه از پرندگان زمستان‎گذران آبزی و کنارآبزی، 20 شهریورماه سال‎جاری در تالاب بین‌المللی میانکاله فرود آمدند و به‎طور میانگین، هرساله جمعیت این مهاجران به 500 هزار قطعه می‎رسد.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار