مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان استان کرمانشاه می توانند تا 20 آذر ماه نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود بدون افزایش پلکانی حق بیمه اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 05 December 2015
مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان استان کرمانشاه می توانند تا 20 آذر ماه نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود بدون افزایش پلکانی حق بیمه اقدام کنند.

فرشاد صابری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه تاکنون 7.5 میلیارد تومان از غرامت سال گذشته به فعالان حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه پرداخت شده است، گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته مجموع غرامتی که باید به کشاورزان استان پرداخت شود حدود 12 تا 14 میلیارد تومان است.

صابری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده باید تا نیمه اول آذر ماه مجموع این غرامت ها به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی خود تا پایان آذر ماه مهلت دارند، بیمه را یک اطمینان خاطر برای کشاورزان در مواقع بروز خسارت دانست و به کشاورزان توصیه کرد: حتما نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

صابری با بیان اینکه به دلیل بارندگی های شدید با تلاش هایی که شده مانع از افزایش پلکانی نرخ حق بیمه ها شدیم، گفت: بر اساس درخواست مجموعه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه  و بر اساس آخرین تصمیم گیری، کشاورزان استان کرمانشاه می توانند تا 20 آذر ماه نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود بدون افزایش پلکانی حق بیمه ها اقدام کنند.

صابری استقبال کشاورزان برای بیمه کردن اراضی خود را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته کشاورزانی که تاکنون غرامت سال گذشته بیمه محصولات کشاورزی خود را دریافت نکرده اند می توانند مبلغ حق بیمه مربوط به سال جاری خود را با مبلغ غرامت بر آورد شده در سال گذشته تهاتر کنند.

صابری سپس از بیمه به عنوان یک چتر حمایتی یاد کرد که در مواقع بروز خسارت مانع از خم شدن کمر کشاورزان شده و به داد آنها می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه بارندگیهای پاییزه کشت ها را به عقب انداخته است، گفت: به تعویق افتادن کشت ها می تواند نقش مهمی در کاهش میزان تولیدات بخش کشاورزی داشته و کشاورزان را متضرر کند که این مسئله لزوم نیاز به بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان را ضروری می کند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی به احتمال زیاد سال پر مخاطره ای برای بخش کشاورزی خواهیم داشت، بر لزوم برنامه ریزی کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی خود تاکید کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار