رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: باید از سرجمع اعتبارات استان که 300 میلیارد تومان است تا سه درصد بودجه در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف صرف فعالیت‌‌های حوزه پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری شود.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 06 December 2015

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پیش از این یک درصد اعتبارات صرف کارهای پژوهشی و تحقیقاتی می‌شد که بعد از ادغام مدیریت و برنامه‌ریزی در استانداری‌ها این اعتبار یک تا سه درصد در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرار گرفت تا در طرح‌های پژوهشی هزینه شود.

وی با بیان اینکه البته این مدل اشکالاتی را نیز به همراه داشته و به نظر می‌رسید تجمیع شدن این اعتبارات و هزینه‌کرد در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی بهتر از این می‌توانست نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد، گفت:‌ در روش فعلی که همچنان جریان دارد هر دستگاه به صورت مجزا در حوزه فعالیت‌های پژوهشی این مبلغ را هزینه می‌کند که البته به نظر می‌رسد برخی از دستگاه‌ها نیز به دلیل آنکه زیاد در این حوزه برنامه و رویکردی ندارند مشکلات و نارسایی‌هایی رقم زده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم در بودجه سال‌های آینده به ویژه برنامه ششم توسعه به گونه‌ای هدف‌گذاری شود تا از سرجمع اعتبارات سه درصد بودجه پژوهشی به غیر از طرح‌های ملی در اختیار استان باشد تا از این طریق به بهترین شکل طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد.

شایقی عنوان کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه به شکل منسجم هدف‌گذاری‌ها در این بخش انجام شود تا این منابع اعتباری در حوزه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی به انجام برسد.

این مسئول افزود: به هیچ‌وجه برگشت اعتبارات در این حوزه وجود ندارد و همه دستگاه‌ها ملزم هستند از سر جمع 300 میلیارد تومان استانی سه درصد را به طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص داده و زمینه افزایش توانمندی‌ها را بیش از گذشته فراهم آورند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار