معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از آن خوراک پتروشیمی دهدشت تهیه می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 08 December 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از آن خوراک پتروشیمی دهدشت تهیه می‌شود.

مجید محنایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، با بیان اینکه متاسفانه جوانان فقط به کار دولتی فکر می‌کنند،اظهار داشت: بازار کار دولتی اشباع شده است.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در استان به دلایل مختلف زیرساخت‌ها بعد از انقلاب فراهم نشده است و این امر نیازمند مساعدت و همراهی دولت و بخش خصوصی است.

محنایی بیان کرد: تا حدودی جاده‌ها، فرودگاه و مراکز ارتباطی در استان ایجاد شده و سرمایه‌گذاری در استان نیازمند تسهیلات دولت از یک طرف و کنترل نرخ تورم و ثبات اقتصادی از سوی دیگر است.

وی با بیان اینکه در سال 93 میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.9 و در استان 14.8 و رتبه استان از نظر بیکاری در کشور 28 بود، تصریح کرد: امسال نرخ بیکاری در کشور 10.9 و استان 13.9 و از رتبه 28 به 27 رسیدیم.

محنایی با بیان اینکه کادر اجرایی استان برای جذب سرمایه‌گذاری تعامل و ارتباط خوبی با موسسات اقتصادی، واحدهای تأمین اجتماعی، هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌های کشور برقرار کرده است، گفت: دولت زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند و مابقی نیازمند ورود بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از کارخانه سیمان مارگون سبب ایجاد اشتغالزایی در استان می‌شود، افزود: پتروشیمی گچساران بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با بهره‌برداری از آن خوراک پتروشیمی دهدشت تهیه می‌شود.

محنایی خاطرنشان کرد: تلاش‌های استاندار و سفر اخیر به روسیه برای بررسی وضعیت و توانمندی‌های استان برای صادرات محصولات استان به خارج بود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای سفر هیئت دولت به استان به دنبال تخصیص اعتبار برای واحدهای راکد و پروژه هایی بالا 70 درصد پیشرفت فیزیکی هستیم.

وی تصریح کرد: بازدید مقطعی از واحدهای صنعتی و جلسات هفتگی در مورد برطرف کردن موانع تولید در سراسر استان برگزار می‌شود.

محنایی با بیان اینکه افزایش نرخ بیکاری در استان نگران کننده است، تاکید کرد: اشتغال با ورود صنایع مختلفی از جمله گردشگری ایجاد می‌شود.

محنایی توسعه نیافتگی صنعت گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد را یک معضل دانست و ابراز کرد: می‌توان با حمایت بخش خصوصی این صنعت را در استان رونق داد و سبب ایجاد اشتغال شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار