مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: امسال ۶۰ میلیارد ریال برای اشتغال بانوان خانه‌دار مازندران در قالب اشتغال خانگی تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۴۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 08 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مریم جمشیدی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نکا اظهار داشت: تا زمانی که مدیران و مسئولان شهرستانی و استانی موضوع بانوان را باور نداشته باشند, نمی‌توانیم هیچ توسعه و تغییراتی را در سطح شهرستان و استان لحاظ کنیم.

وی افزود: تا زمانی‌که کمیسیون بانوان فرمانداری‌ها به عنوان یک حوزه برای کار تشریفاتی و مناسبتی دیده شود مطمئن باشید هیچ کدام از این صحبت‌ها راه به جایی نمی‌برد.

جمشیدی گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث خانواده ازدواج موفق و تحکیم آن بوده که باید اقدامات مفید و اساسی صورت گیرد و اگر عوامل مختلف دست به دست هم دهند تا یک ازدواج موفق صورت گیرد خیلی از آمارهای طلاق کاهش پیدا خواهد کرد.

وی بیان داشت: یکی از ایده‌های بانوان استان در دولت تدبیر و امید, جشنواره زوج‌های خوشبخت بوده که موج کشوری داشته و در بیشتر استان‌ها این جشنواره در حال برگزاری است که تاکنون در مازندران 90 جشنواره زوج‌های خوشبخت برگزار که در دو سال اخیر با برگزاری کلاس‌ها و جشنواره‌های مختلف خانواده آمار طلاق در سطح استان کاهش داشته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: در بحث زنان خانوار، مازندران با 2.5 درصد در سطح کشور آمار خوبی دارد که با همفکری مسئولان این آمار می‌تواند کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 60 میلیارد ریال  از سال 93 تاکنون از صندوق رفاه برای اشتغال خانگی بانوان جذب شده است, افزود: از مدیران می‌خواهیم اشتغال خانگی را جدی بگیرند و هراداره ای در سطح شهرستان 14 نفر از بانوان در نقاط شهری و روستایی برای آموزش رایگان مشاغل خانگی معرفی کنند.

جمشیدی از اجرای طرح تبسم مهر در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این طرح به آموزش و پرورش استان داده شده که برای دانشجویان ودانش آموزان است که در دانشگاه‌ها و مدارس یک ساعت در هفته مشاوری در مورد معیارهای گزینش همسر، افسردگی، خانواده‌ها و در مدارس نحوه برخورد با فضای مجازی مرد بررسی قرار دهد.

فرماندار نکا نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط منطقه تامین امنیت، رفاه و آسایش مردم مهم‌ترین امر بوده و از روسای ادارات و نهادها انتظار همفکری و تلاش را داریم.

جعفر احمدی بیان داشت: اعتبارات پروژه‌های مختلف به دستگاه‌های استانی اعلام شده تقاضای ما از روسای ادارات این  بوده به مدیران استانی مراجعه کنند و تلاش کنند اعتبارات را دریافت کنند زیرا یکی ار مولفه های ارزیابی مدیران جذب اعتبارات از استان است.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار