استاندار بوشهر گفت: پس از انجام جانمایی‌های لازم، عملیات ساخت فرودگاه جدید بوشهر نیمه نخست سال آینده آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳ 18 March 2015
تابناک بوشهر -  مصطفی سالاری ظهر امروز در معرفی نخستین شهرداری عالی‌شهر بوشهر با بیان اینکه تاسیس شهرداری عالی‌شهر نقطه عطفی در تاریخ این شهر است اظهار داشت: تاسیس شهرداری عالی‌شهر در تاریخچه شکل‌گیری وپویایی عالی‌شهر نقطه عطفی است تا بتوان شاهد رفع مشکلات، و توسعه آن باشیم.

وی با بیان اینکه جمعیت عالی شهر براساس افق چشم‌انداز توسعه، افزایش می‌یابد گفت: در کمتر از 10 سال جمعیت فعلی عالی شهر به 100 هزار نفر می‌رسد که باید از هم‌اکنون زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی در آَن فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دریکسال گذشته برنامه‌های مدونی در عالی‌شهر انجام شده گفت: در این مدت روشنایی مسیر بوشهر به عالی‌شهر انجام شده و این در حالی است که طرح‌های دیگری نیز اجرا شده است.

سالاری، با اشاره به اینکه تاسیس شهرداری عالی‌شهر در تخصیص اعتبارات تاثیرگذار است افزود: با استقرار شهرداری در این شهر اعتباراتی از محل تملک دارایی، ارزش افزوده، 2 درصد نفت و دیگر ردیف‌‌های بودجه‌ای تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال 40 میلیارد ریال برای شهرداری عالی‌شهر تخصیص یافته است گفت: از محل اعتبارات استانی 40 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات شهرداری و اجرای طرح‌های عمران شهری تخصیص یافته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در عالی‌شهر به این شهر هویت داده تصریح کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال دانشگاه آزاد اسلامی از عالی‌شهر بود که با تلاش مدیر این دانشگاه این طرح ملغی شد و اکنون طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در عالی‌شهر درحال اجرا است.

سالاری، با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی عالی‌شهر کارآفرینی است افزود: این مرکزآموزش عالی تنها در حوزه آموزش فعالیت نمی‌کند بلکه رویکردکارآفرینی دارد که نقش مهمی در اشتغال دانشجویان دارد.

وی، با بیان اینکه گفت: بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای در حوزه مسکن در عالی‌شهر تعریف شده و این شهر فرصت خوبی برای تامین سرریز جمعیت شهر بوشهر است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه طرح فرودگاه جدید بوشهر نیمه نخست سال آینده اجرایی می‌شود گفت: پس از جانمایی، طرح فرودگاه جدید بوشهر عملیاتی می‌شود که این فرودگاه نقش مهم و تاثیرگذاری در رونف بیشترعالی‌شهر دارد.

سالاری ایجاد دهکده اداری و دانشگاهی از دیگر طرح‌های مورد نظر در عالی‌شهر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی ایجاد جنگل چوب در حاشیه عالی‌شهر اجرایی شده گفت: با پایان این طرح مطالعاتی، جنگل چوب با استفاده از پساب فاضلاب بوشهربا مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر در این نشست بشیر احمدی را به عنوان شهردار عالی‌شهر معرفی کرد و حکم انتصاب وی را اهدا کرد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: عالی شهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار