حجت الاسلام سیدی در گفتگو با تابناک: امام دوم شیعیان حتی در بین اهل سنت و ادیان دیگر از جمله مسیحیت و یهود هم که با دین اسلام آشنا هستند، جایگاه ویژه ای دارند/ امام مجتبی(ع) چندین مرتبه همه اموال خود را به مستمندان بخشیدند و اگر کسی به ایشان مراجعه می کرد آنقدر به او کمک می کردند تا بی نیاز شود
کد خبر: ۱۴۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 11 December 2015

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه صبر، حلم و بردباری از ویژگی های شخصیتی امام حسن محتبی(ع) بود، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در موقعیتی قرار داشتند که هجمه های مختلفی وجود داشت و سختی های زیادی به امام حسن مجتبی(ع) تحمیل می شد اما امام(ع) برای حفظ اسلام در برابر تمام این مشکلات صبوری می کردند.

حجت الاسلام سید حسن سیدی در گفت وگو با تابناک با اشاره به اینکه جایگاه ائمه در دین اسلام جایگاه ویژه ای است، گفت: امام حسن مجتبی(ع) به عنوان امام دوم شیعیان حتی در بین اهل سنت و سایر ادیان از جمله مسیحیت و یهود هم که با دین اسلام آشنا هستند جایگاه ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: ائمه(ع) در بین مسلمانان الگوهای مهمی برای تمام زندگی هستند و در خصوص ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی(ع) می توان به ویژگی های منحصر به فرد آن حضرت مانند سخاوت، بخشش، حلم وبردباری اشاره کرد.

این کارشناس مذهبی افزود: امام حسن مجتبی(ع) چندین مرتبه همه اموال خود را به مستمندان بخشیدند و اگر کسی به ایشان مراجعه می کرد آنقدر به او کمک می کردند تا بی نیاز شود اما این بخشندگی به معنای پرداخت پول زیاد نبود بلکه امام حسن مجتبی(ع) راه و روش بی نیازی را به فرد می آموختند و یا زمینی به فرد می دادند تا با کار روی زمین، خود را بی نیاز کند.

سیدی اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص)، امام حسن و امام حسین(ع) را سرور جوانان بهشت خطاب می کردند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام حسن محتبی(ع)، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در موقعیتی قرار داشتند که هجمه های مختلفی وجود داشت و سختی های زیادی به امام حسن مجتبی(ع) تحمیل می شد اما امام(ع) برای حفظ اسلام تلاش می کردند.

این کارشناس مذهبی در خصوص صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه نیز تصریح کرد: این صلح به امام تحمیل شد و امام(ع) راهی جز پذیرفتن این صلح نداشتند و نقش این صلح در پایداری اسلام به اندازه قیام امام حسین(ع) بود وبا این صلح نیز دشمن رسوا شد.

سیدی در خصوص جایگاه علمی اما حسن مجتبی(ع) نیز تصریح کرد: جایگاه علمی پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) جایگاهی بالا و علم آنها خدادادی است و در هر زمینه ای ائمه اطهار(ع) جایگاه خاصی داشتند و به کمک تمام مردم زمان خود از جمله مسلمان و غیر مسلمان می پرداختند و جایگاه علمی امام حسن(ع) نیز زبان زد خاص و عام بود.

وی ادامه داد: حکومت آن زمان نیز از علم امام(ع) استفاده می کرد.

این کارشناس مذهبی در خصوص شهادت آن حضرت گفت: دشمن از ترس نفوذی که امام(ع) بر جامعه داشتند برای شهادت امام(ع) برنامه ریزی کرد و در خانه حضرت توسط همسر ایشان، حضرت را مسموم می کند که به شهادت حضرت می انجامد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار