رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت: 2 هزار متر زمین شالیزاری به ارزش 700 میلیون ریال در روستای اسفندان ساری وقف شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 12 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در مرکز استان مازندران، اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته مقدس وقف با دیدار علمای شاخص استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه ستاد گرامیداشت هفته وقف به ریاست فرماندار ساری تشکیل و مدیریت می‌شود، افزود: بقعه ملامجدین ساری و گلزار شهدای مرکز استان مازندران در نخستین روز از هفته وقف عطرافشانی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با اشاره به ثبت 10 وقف جدید در این شهرستان، گفت: در نخستین روز از هفته وقف یک قطعه زمین شالیزاری به مساحت 2 هزار متر مربع در روستای اسفندان ساری وقف شد.

این مسئول با بیان اینکه این زمین شالیزاری از سوی واقفان خیراندیش رمضانعلی لطیفی‌بالویی و فیروزه رستخیزالله‌مرزی وقف شد، تصریح کرد: ارزش این موقوفه 700 میلیون ریال و با نیت عزاداری برای امام حسین(ع) است.

حیدری از برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع دینی استان در 28 صفر در آستانه پهنه‌کلا ساری خبر داد و گفت: این اجتماع با حضور ده‌ها هیئت عزاداری و زائران آستانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف باید از مدارس آغاز شود، اضافه کرد: زنگ وقف در مدرسه موقوفه بصیری شهرستان ساری با حضور دانش‌آموزان و مسئولان ساری نواخته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با بیان اینکه آیین کلنگ‌زنی ساختمان بقعه امام‌زاده صالح(ع) بخش دودانگه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار شد، افزود: این پروژه با کمک خیران، مردم منطقه و اداره اوقاف شهرستان ساری ساخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری شهادت امام رضا(ع) در ساری تصریح کرد: مراسم‌های عزاداری سالگرد شهادت امام رضا(ع) در امام‌زادگان و بقاع متبرکه شهرستان ساری برگزار شد.

حیدری هفته وقف را فرصتی مناسب برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه دانست و گفت: وقف یکی از برترین و پردوام‌ترین مظاهر احسان و نیکوکاری در حق مردم، خدمت به هم‌نوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است که براساس تعالیم اسلامی ثواب حاصل از آن حتی بعد از مرگ نیز برای واقف لحاظ می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار