مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سفره‌های آب زیرزمینی خراسان رضوی احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 13 December 2015
حسن جعفری در سمینار تخصصی آشنایی با پدیده ال‌نینو و تاثیرات آن بر تغییرات آب و هوایی ایران اظهار داشت: براساس گزارش‌هایی که به استحضار رئیس‌جمهور و وزیر رسانده‌ایم، در این 38 سال میزان بارش‌ها 24 میلی متر بوده و در این 10 سال اخیر این میزان 196 میلی متر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش بارندگی تاثیر مستقیمی بر روان آب‌ها داشته است؛ این در حالی است که 74 درصد از این روان آب‌ها در سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: سد طرق و سد کارده با توجه به تغییرات صورت گرفته در اقلیم چندین بار سر ریز شده‌اند؛ با توجه به تغییرات اقلیمی باید در طراحی سازه‌ها نیز تغییراتی صورت پذیرد.

جعفری با تاکید بر اینکه باید سد‌ها مورد بازنگری قرار گیرند گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده، تا کنون سه طرح در باب ساخت سد در حال مطالعه و چهار سد در حال ساخت است.

وی افزود: مدیریت بهره برداری از آب و احیا سفره‌های آب زیر زمینی و تعادل بخشی بدان در دستور کار قرار گرفته است؛ تلاش ما این است که در طرح احیا بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی بتوانیم از منابع موجود به خوبی بهره گیریم؛ این در حالی است که 78 درصد از منابع بهره برداری شده در استان از منابع زیر زمینی و ما بقی از آب‌های سطحی بهره برداری شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار