استاندار همدان گفت: یکهزار شغل طی هر ماه در استان همدان ایجاد کرده ایم.
کد خبر: ۱۴۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 15 December 2015

استاندار همدان گفت: یکهزار شغل طی هر ماه در استان همدان ایجاد کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پنجاه و نهمین نشست ستاد ملی ساماندهی امور جوانان امروز دوشنبه با حضور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری مشاور رییس جمهوری، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان و اعضا ستاد در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمد ناصر نیکبخت در این نشست با اشاره به پتانسیل طبیعی، جغرافیایی و انسانی استان همدان گفت: از فروردین سال گذشته تاکنون در هر ماه به طور میانگین 920 تا یکهزار و 70 شغل جدید در استان ایجاد شده که این مستند براساس اعلام آمار دقیق سازمان تامین اجتماعی همدان با نام کارفرما و مستخدم وجود دارد و حتی برروی سایت اداره تامین اجتماعی قابل رویت است.

وی با بیان اینکه حل مشکل اشتغال جوانان از اصلی ترین برنامه های ماست از کاهش نرخ بیکاری در استان همدان خبر داد و افزود: بهار امسال نرخ بیکاری از 8.7 به 6.7 کاهش یافت و ما از نظر کاهش نرخ بیکاری توانستیم به مقام دوم کشوری دست یابیم.

وی افزود: همدان سابقه ای طولانی در تاریخ ایران دارد و این موضوع این شایستگی را یه این استان بخشیده که به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان اسلام انتخاب شود.

وی بیان آثار تاریخی این منطقه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه یک هزار و هشتصد اثر تاریخی مبین این ادعا است، تصریح کرد: این مساله موجب ایجاد امتیازات بالایی برای گردشگری شده است.

نیکبخت اضافه کرد: شرایط آب و هوایی مناسب، همجواری با 9 شهر بزرگ کشور، وجود خط آهن، فرودگاه بین المللی و نزدیک بودن این استان به پایتخت، آب و هوای معتدل همدان محل مناسبی برای انتخاب این استان به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان اسلام شده است.

وی افزود : همدان از نظر جذب سرمایه غیر بومی نیز دارای پتانسیل بالایی است، از نظر کشاورزی ما قصد توسعه سطح زیر کشت دیم با هدف حفظ منابع طبیعی و ابی در دستور کار داریم.

استاندار همدان همچنین با ارایه گزارشی درباره سرمایه گذاری بخش خصوصی این استان این رقم را چهزار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هزار و پنجاه میلیارد تومان از این سرمایه گذاری ها در سفر ریاست جمهوری به استان بهره برداری شده است.

حیات وحش ایران در قاب حیات همدان به تصویر کشیده شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار