حزب ندای ایرانیان شعبه لرستان برگزار کرد:
همایش فرهنگی هنری حزب ندای لرستان با عنوان پیوند فرهنگ قوم لر با پیکره فرهنگ ایرانی عصر روز شنبه در شهرستان خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸ 27 December 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،عصر روز شنبه 5 دی ماه ، حزب اصلاح طلب ندای ایرانیان شعبه لرستان یک همایش فرهنگی - هنری با موضوع" ارتباط فرهنگ قوم لربا پیکره فرهنگ ایرانی "در تالارنسل باران خرم آباد برگزار کرد.

عباس سلطانی رییس شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان در گفت وگو با خبرنگار تابناک  گفت:حزب ندای ایرانیان در آذرماه سال 93 بادریافت مجوزخود براساس کمیسیون ماده 10 احزاب درچارچوب قانون اساسی کشوروطبق قواعد نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.


سلطانی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان فصل جدیدی از فعالیت حزبی وتشکیلاتی را در ایران رقم زده است ،عنوان کرد: با صادر شدن مجوز این حزب برگ تازه ایی در دفتر سیاسی واجتماعی ایران رقم خورد.


وی ادامه داد: با آغاز فعالیت حزب ندای ایرانیان احزاب جدیددیگری با محوریت چهره های با نفوذوبرجستگان شاخص اصلاحات مجوز فعالیت گرفتند وبا جنب وجوش دوباره در فضای سیاسی کشور، جامعه به سمت اصلاحات درون نظام حرکت کرد.

رییس شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه درلرستان نیزهمگام با مرکزودیگر نقاط کشوررایزنی برای تشکیل حزب آغاز گردید تصریح کرد: با شرکت ورایزنی در جلسات اولیه مرکزوشناخت گفتمان حزبی وگذشتن از مراحل آغازین درسطح مرکزی ،حزب شعبه لرستان با حضور افراد بسیارفعال وآگاه به فعالیت سیاسی واجتماعی در اسفند ماه 93 تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این حزب پشتوانه جوانان وبانوان با انگیزه وخوشفکر را در پشت سر خود دارد خاطر نشان کرد: حزب ندای شعبه لرستان به خاطرانسجام وفعالیت کاملاً حزبی عالی در چشم انداز اعضای مرکزی حزب کاملاً مورد تحسین قرار گرفته است.

سلطانی تاکید کرد : حزب ندای لرستان دارای کاندیداهای شاخص ومحبوب ومختص به خوددر خرم آباد ودیگر حوزه های انتخابیه لرستان می باشد واز آنها حمایت کامل می کند.

عباس سلطانی ادامه داد: رشد مردمسالاری ومطالبه محوری در درون نظام کارکرد این حزب است وما مصمم هستیم با فعالیت حزبی در جهت رشد وتوسعه واعتلای مردم استانمان گام برداریم.

رییس شعبه لرستان حزب ندای ایرانیان در بخشی دیگراز گفت وگوی خود با برنا در رابطه با این همایش گفت: این همایش فرهنگی هنری از طرف کمیته فرهنگی حزب ندای لرستان با موضوع ارتباط فرهنگ قوم لر با پیکرفرهنگ ایرانی برگزار شده است وکلااین ایده فرهنگی یک ایده بومی ومتعلق به بچه های خود حزب در لرستان است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: قوم لر به عنوان یک قوم باستانی وصاحب اصالت چندین هزار ساله حق بزرگی به گردن ایران دارد که اوج آن رشادت های جوانان این قوم کهن ودیار مفرغ وبلوط لرستان در هشت سال جنگ تحمیلی وتقدیم این همه شهید در راه نظام وحفظ مرزهای کشور است.

سلطانی بیان کرد: لرها ولرستانی ها همیشه به ایران وایرانی وفادار بوده اند و این ایران دوستی در فرهنگ قوم لر جایگاه والایی دارد.

رییس حزب ندای لرستان به پتانسیل ها وظرفیت های عظیم فرهنگی متعلق به این قوم هم اشاره کرد وگفت: فرهنگ لری با فرهنگ ایرانی عجین وبررشد مدنیت واعتلای فرهنگ ایرانی تاثیر گذار بوده است که نشانه های آن در موزه ها وآثار تاریخی وهمچنین رسومات وسنن مشترک بین مردم ایران با این قوم باستانی وجود دارد.


عباس سلطانی در پایان گفته های خودتاکید کرد: یکی از افتخارات قوم لر این است که قومی یک دست شیعه هستند.

گفتنی است که این مراسم با حضور اعضای این حزب وشرکت برخی از چهره های شاخص اصلاح طلبان لرستان برگزار شده بود و اساتید دانشگاه مانند قدمی علی سرامی نیز در این همایش به سخنرانی پرداختند.

قدم علی سرامی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با ستایش از دلبستگی عمیق فرهنگ قوم لربا تمدن و فرهنگ ملی ایران گفت: عشق وعلاقه لرها به شاهنامه در کل ایران زمین بی نظیر ومنحصر بفرد است وعلاقه به عظمت فرهنگ ملی ایران وآثار باستانی این کشور از نشانه های دلبستگی این مردم به تمدن ایران است.

لازم به ذکر است که در این همایش اعضای برجسته این حزب وپژوهشگران حوزه علوم سیاسی استان به بررسی فعالیت های این حزب و آسیب شناسی جریان اصلاحات ازجمله اخلاق اصلاح طلبی پرداختند.

گفتنی است که گروه موسیقی صدای سیمره به خوانندگی مهرداد غضنفری نیز در این همایش به اجرای کنسرت موسیقی لری پرداخت وشوری دیگربه تالار نسل باران که این همایش در آن برگزار شده بود افکند.

گزارش از رضا جودکی نژاد- خبرگزاری تابناک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار