مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد با بیان این‌که ساماندهی حمل و نقل درون‌شهری موجب راحتی بیشتری شهروندان و به‌وجود آمدن شهری سالم می‌شود، بر ضرورت تقویت این ناوگان برای افزایش استقبال شهروندان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 27 December 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد با بیان این‌که ساماندهی حمل و نقل درون‌شهری موجب راحتی بیشتری شهروندان و  به‌وجود آمدن شهری سالم می‌شود، بر ضرورت تقویت این ناوگان برای افزایش استقبال شهروندان تاکید کرد.

«حسین صالحیان» با بیان این‌که 1088 دستگاه تاکسی در شهر یزد وجود دارد، افزود: امروزه حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر و سفرهای درون شهری یکی از مهم‌ترین مسائل مهم مدیریت شهری است. وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت در نقاط شهری، توسعه تکنولوژی و ضرورت رفع دغدغه ترافیک، برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده‌ای در حوزه حمل و نقل عمومی لازم و ضروری است.
صالحیان افزود: در جوامع امروزی، شهروندان هر روز هزینه‌های بسیاری را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل مشکلات ترافیک سنگین و ناکارامدی حمل‌و‌نقل درون‌شهری پرداخت می‌کنند. وی از جمله این هزینه‌ها را اتلاف انرژی، اتلاف وقت، مشکلات زیست‌محیطی، بهداشتی و روانی و بروز تصادفات عنوان کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد، این مشکلات بر اساس افزایش تعداد خودروها و به‌کارگیری روزافزون خودروهای شخصی و کاهش سفر با وسایل نقلیه عمومی به وجود می‌آید.  وی گفت: باید سیاست‌هایی را در بخش حمل و نقل درون‌شهری در پیش گرفت تا راه‌های مناسبی برای کاهش حجم ترافیک و رفع مشکل شهروندان انتخاب مد نظر قرار گیرد.
صالحیان گفت: افزایش سهم حمل و نقل عمومی درون شهری اعم از تاکسی، اتوبوس، تاکسی تلفنی و همچنین تعدیل و محدود کردن خودروهای شخصی بر اساس طرح ترافیک در شهر یزد و با توجه به بافت آن ضرورت دارد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد اظهار امیدواری کرد که این سازمان به عنوان یکی از داعیه‌داران حمل‌و‌نقل عمومی شهری، بتواند گام مثبتی برای حل مشکل ترافیک شهر بردارد.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار