استاندار همدان گفت: برای پیشبرد برنامه ها و پاسخ به بخشی از نیازها 150 میلیارد ریال توسط استانداری راه و شهرسازی و شهرداری هر کدام به مبلغ 50 میلیارد ریال برای طرح های دبیرخانه توانمندسازی اختصاص می یابد.
کد خبر: ۱۵۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 29 December 2015

استاندار همدان گفت: برای پیشبرد برنامه ها و پاسخ به بخشی از نیازها 150 میلیارد ریال توسط استانداری راه و شهرسازی و شهرداری هر کدام به مبلغ 50 میلیارد ریال برای طرح های دبیرخانه توانمندسازی اختصاص می یابد.

به گزارش فارس،محمد ناصر نیکبخت در دیدار با یکصد نفر از معتمدان مردمی محلات شهر همدان خواستار مطالعه طرح های توانمندسازی و بهسازی محلات شهر همدان در سه ماه باقی مانده از سال و برنامه ریزی برای اجرای این طرح ها در سال 95 شد.

وی با یادآوری نشست هفته گذشته ستاد بازآفرینی، پایداری شهری و توانمندسازی بافت های فرسوده کشور که به همدان اختصاص داشت گفت: در این جلسه 22 پیشنهاد از سوی استان ارائه شد که همه پیشنهادها را وزیر راه و شهرسازی پذیرفت و قرار شد عملیات اجرایی بعد از مطالعه طرح ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه باید نیازهای محلات را بررسی و اولویت بندی کرد و با توجه به منابع و نیازها برنامه داشت گفت: به این منظور تشکیلاتی با عنوان توانمندسازی با یک کمیته پیگیری مناطق ایجاد شود و دبیرخانه آن در فرمانداری فعال شده و دفتر فنی استانداری، سازمان راه و شهرساری، شهرداری و بنیاد مسکن و دیگر دستگاههای مرتبط در آن عضو باشند.

نیکبخت تصریح کرد: دبیرخانه وظیفه دارد پیشنهاد معتمدان را بررسی و متناسب با نیازها و منابع و خودیاری مردمی طرح و برنامه کارشناسی با مشارکت دفتر فنی استانداری و شهرداری ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکثر معتمدان از نبود محل های تفریحی، فرهنگی و آموزشی در محلات سخن گفته اند که این موارد باید در برنامه ریزی ها بر اساس طرح توانمندسازی دیده شود.

استاندار همدان با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های معتمدان محلات گفت: معتمدان و مردم محلات در تمام صحنه ها حضور فعالی دارند و در سفر کاروان تدبیر و امید نیز که رهاورد خوبی برای استان داشت حضور مردم جای قدردانی دارد.

نیکبخت افزود: همچنین در موضوع اخیر استقبال از زائران اربعین مردم و معتمدان محلات بسیار شایسته عمل کردند و این نوع اقدام ها از نقاط مثبت و قابل تقدیر است.

استاندار همدان با بیان اینکه تا هر کجا قانونی است موظف به ارائه خدمت به مردم محلات هستیم گفت: مشکلات 30 ساله درست شده که موجب افزایش مطالبات محلات شده که رفع آنها زمان بر است.

نیکبخت اضافه کرد: معتمدان خواسته ها را می گویند و مشاوره های درستی هم به مسوولان می دهند و مسوولان هم حرف حق بشنوند گرفتار نمی شوند اما اگر حرف بی ربط و مغرضانه بشنویم برنمی تابیم.

وی تاکید کرد: تنها راهی که بتوان جلوی گسترش ساخت و ساز غیرمجاز در برخی محلات را گرفت ایجاد فضای سبز است و باید بتوان از مساله توانمندسازی و بازآفرینی نهایت استفاده را داشت.

استاندار همدان با یادآوری شرایط زمان روی کار آمدن دولت ادامه داد: دولت تورم 44 درصدی را کاهش داده و رشد منفی 6 و 8 دهم درصد را به رشد مثبت تبدیل کرده و در مذاکرات هسته ای حقانیت ایران را اثبات کرده است و گشایش های خوبی را بزودی شاهد خواهیم بود.

نیکبخت با اشاره به انتخابات اسفند ماه سال جاری تصریح کرد: دولت کار خود را انجام می دهد و انتخابات هم انتخاباتی است که مردم همیشه در آن حماسه آفریده اند.

وی با بیان اینکه ما امانتدار مردم هستیم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: انتخابات حق الناس است و تشخیص با مردم است بر شرکت هرچه بیشتر معتمدان و مردم در انتخابات تاکید کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار