کارآفرین برتر کرمانشاه در عرصه پرورش ماهی گفت: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی سرمایه‌ای ارزشمند برای افراد مستعد و خلاق در عرصه کارآفرینی است.
کد خبر: ۱۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 03 January 2016
کارآفرین برتر کرمانشاه در عرصه پرورش ماهی گفت: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی سرمایه‌ای ارزشمند برای افراد مستعد و خلاق در عرصه کارآفرینی است.

تورج نیکخواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در حال حاضر در حرفه پرورش ماهی اشتغال دارم و از آن جا که طرح اقتصاد مقامتی امسال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد عزم خود را برای تولید بیشتر جزم کردم تا به رونق تولید و پرورش آّزیان در کشور به ویژه استان کمکی کرده باشم .

وی با اشاره به اینکه دارای ۴۲ سال سن و از اهالی قصرشیرین است، گفت: کارشناسی مدیریت بازرگانی دارم  و پس از خدمت سربازی به حرفه طلافروشی و نیز صادرات مواد غذایی مبادرت نمودم اما با انگیزه بیشتر به دنبال تولید و کارآفرینی روی آوردم تا حاصل دست رنج خود را به جامعه عرضه کنم.

کارآفرین برتر کرمانشاه تصریح کرد: کار در بازار طلا و پایین و بالا شدن ارز نگرانی های خاص خودش را داشت سنگینی حاصل از تغییرات بازار و معاملات از دلایلی بود که موجب شد به مسیری هدایت شوم که با داشتن آرامش بیشتر رضایت در کار و تولید را نیز به دست آورم.

نیکخواه افزود: به پیشنهاد یکی از کارآفرینان به عرصه پرورش ماهی و آبزیان روی آوردم و در  ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه گذاری در این خصوص داشتم ولی از آنجا که از تسهیلات خوبی هم بهره مند بودم و از قبل سرمایه ای داشتم به فعالیتم ادامه دادم.

وی افزود: طبیعت دل انگیز و نشاط حاصل از کارآفرینی انگیزه‌ام را دو چندان کرد و رضایت از پروش آبزیان و رسیدن به تولید انبوه بیشتر شده بود چرا که دیگر دغدغه ها و استرس های خاص حرفه طلا فروشی را متحمل نمی شدم.

نیکخواه خاطر نشان کرد: بعد از گذشت ۵ الی ۶ ماه از یک قطعه ماهی ۱۵۰ گرمی با در نظر گرفتن شرایط محیطی مناسب به یک ماهی ۲ کیلوگرمی دست پیدا کردم و در واقع ثمره تلاش خود را با بزرگ شدن این ماهی ها مشاهده نمودم و از تولید حاصل از توانایی خود احساس لذت بخشی بیشتری خواهم داشت.

این کارآفرین یادآور شد: در حال حاضر ۴ نوع ماهی دراستان  پرورش می دهیم که ۲ نوع آن به کشور عراق صادر می شود و ارزآوری خوبی دارد یعنی هر ۱۵ ماهی تولید شده به قیمت ۳۰۰ هزار تومان و معادل هزینه یک بشکه نفت معامله می‌شود.

وی با بیان اینکه برای شروع کار در پرورش و تولید ماهی از تسهیلات دریافتی ۳۰۰ میلیون ریال سازمان بسیج سازندگی بهره مند شده‌ام، افزود: سهم آورده یا همان پس انداز قبلی که در این راه صرف نمودم به میزان ۲ میلیارد ریال بود که امروز خوشبختانه به سودآوری خوبی دست پیدا کرده ام و خوشحالم که توانسته ام سهمی در اقتصادی مقاومتی و اتکا به تولید داخلی داشته باشم.

نیکخواه استفاده از تزریق دستگاه اکسیژن به استخرهای پرورش ماهی را از اقدامات شاخص در این زمینه دانست و عنوان کرد: با این روش علاوه بر اینکه تولید تا ۵ برابر افزایش پیدا می کند سرعت در پرورش ماهی نیز به ۵ ماه می‌رسد.

این کار آفرین کرمانشاه با ابراز خرسندی نسبت به استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی به عنوان سرمایه ای مناسب برای افراد مستعد و خلاق اظهار داشت: از این طریق در سال ۲ بار می توان ماهی تولید و صید کرد و در حال حاضر نیز بازار فروش این اقلام خوب است و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب می توان به تولید بیشتر ادامه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار