معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم همچنان نسبت به سیستم اداری بی‌اعتماد هستند، گفت: هسته‌های گزینش نباید تابع سیستم اداری باشند بلکه باید مستقل بر صلاحیت افراد نظارت داشته باشند.
کد خبر: ۱۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 06 January 2016
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم همچنان نسبت به سیستم اداری بی‌اعتماد هستند، گفت: هسته‌های گزینش نباید تابع سیستم اداری باشند بلکه باید مستقل بر صلاحیت افراد نظارت داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید محنایی ظهر امروز در همایش مدیران هسته گزینش استان با گرامیداشت سالروز تأسیس هسته گزینش به فرمان امام خمینی (ره) گفت: منابع انسانی مهمترین سرمایه هر کشور و دستگاهی است و اگر نیروی انسانی سالم برای دستگاه‌ها انتخاب نشود هم به افراد و هم به سازمان ضربه وارد می‌شود.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مهم خواندن نقش هسته‌های گزینش در انتخاب افراد سالم و شایسته در ادارات افزود: اگر شخصی که شایستگی لازم برای حضور در دستگاه‌ها را ندارد بدون گذر از فیلتر هسته گزینش جذب شود حق انسان‌های شایسته پایمال می‌شود و ادارات و سازمان‌ها متحمل ضرر می‌شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها به دلیل داشتن نیروی انسانی ضعیف در رنج هستند، گفت: نباید در گزینش افراد ملاحظه‌کاری، مصلحت‌اندیشی و مسائل قومی، قبیله‌ای و گرایش‌های سیاسی لحاظ شود بلکه باید توانایی افراد ملاک حضور در دستگاه‌ها باشد.
این مسئول تصریح کرد: گزینش افراد صالح و شایسته در دستگاه‌های دولتی ضامن سلامت نظام اداری است.
محنایی تصریح کرد: نباید با انتخاب افرادی که فاقد صلاحیت هستند فرصت خدمتگزاری از نیروهای شایسته و متعهد گرفته شود و این حساس بودن کار گزینش را می‌رساند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخورد نامناسب برخی از کارکنان دستگاه‌های دولتی، گفت: اگر در انتخاب برخی کارکنان دستگاه‌های دولتی به خوبی عمل می‌کردیم و کار گزینش این افراد به درستی انجام می‌شد هرگز چنین افرادی جذب دستگاه‌ها نمی‌شدند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم همچنان نسبت به سیستم اداری بی‌اعتماد هستند، اظهار داشت: اشتباه ما در انتخابات مدیران این است که ابتدا مدیران و مسئولان دستگاه‌ها را انتخاب و سپس به هسته گزینش معرفی می‌کنیم در حالی که ابتدا باید به گزینش معرفی و پس از تأکید به عنوان مدیر و مسئول دستگاه انتخاب شوند.
این مسئول نبود استقلال در هسته‌های گزینش را چالشی جدی دانست و افزود: هسته‌های گزینش نباید تابع سیستم اداری باشند بلکه خود باید در قالب سازمانی مستقل بر صلاحیت و شایستگی افراد نظارت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار