رئیس سازمان بهزیستی کشور:
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو معلول به بالا هم‌زمان با دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 06 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، انوشیروان محسنی بندپی در همایش علمی و کاربردی مدیران ارشد بهزیستی کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی بهاران سازمان بهزیستی در ساری اظهار کرد: تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان وزارت راه و شهرسازی و بهزیستی برای احداث مسکن معلولان به امضا رسیده است مقرر شد برای خانواده‌هایی که بیش از دو معلول را در خانه نگهداری می‌کنند مسکن با استانداردهای لازم ساخته شود.

وی با اشاره به وجود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار معلول در کشور وجود دارند که از این تعداد ۴۳۰ هزار معلول در روستاها زندگی می‌کنند افزود: مشارکت‌های مردمی در حوزه مددکاری مناسب‌ترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید سازوکاری فراهم شود تا روند روبه افزایش آسیب‌های اجتماعی متوقف شود زیرا بحث حوزه اجتماعی به‌عنوان احکام در برنامه ششم توسعه دیده شد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی با کاهش آسیب‌های اجتماعی مواجه شویم.

وی افزود: نهاد خانواده در تمامی مراحل بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی است و آمار نشان می‌دهد سن ازدواج در سال ۷۵ در مردها از ۲۴ سال وزنان ۱۸ سال، در سال ۹۲ مردها به ۲۸ سال و در زنان به ۲۴ سال رسیده است.

محسنی بندپی از مجرد بودن یک‌میلیون دختر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار نشان از کاهش شیوع نرخ ازدواج است و متأسفانه از هر ۳.۸ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود درحالی‌که میانگین کشوری ۴.۳ است استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص دادند.

وی بیان داشت: در بعد اعتیاد با افزایش نرخ معتادان به مواد مخدر در کشور روبه‌رو هستیم، به‌طوری‌که شمار معتادان از ۱.۲ میلیون نفر به دو میلیون نفر رسیده است.

محسنی بندپی، از دیگر معضلات اجتماعی در کشور را اختلالات روحی و روانی دانست و گفت: ۲۳.۴ درصد افراد ۱۵ تا ۶۰ سال دچار نوعی از اختلالات روانی هستند که نیازمند مداخله درمانی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: معلولیت از طریق سه عامل بیماری، حوادث و سوانح و اختلالات ژنتیکی صورت می‌گیرد و استاندارد کردن عوامل می‌تواند کاهش معلولیت را در جامعه به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ مرکز علمی تخصصی برای ژنتیک و مشاوره از راهبردهای اصلی سازمان را تقویت و توسعه مراکز ژنتیکی و مشاوره‌ای دانست و افزود: پنج هزار و ۳۰۰ تیم در پنج هزار محله با پوشش جمعیت ۱۵ میلیون در بخش اعتیاد با بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد تخصصی رویکردهای جدیدی را در دولت دارد و راهبردی‌ترین برنامه‌ها توسعه اقدامات پیشگیرانه و مداخله سازمان بهزیستی است.

 وی ادامه داد: بسترسازی و مناسب‌سازی شهر برای معلولان از مباحثی است که باید موردتوجه قرار گیرد گفت: خوشبختانه درخواست اعتبار و کمک‌های توان‌بخشی در سال جاری و سال ۹۵ در هیات دولت در سه مصوبه به تصویب رسید.

انوشیروان محسنی بندپی از واگذاری مسکن ویژه خانواده‌های دارای دو معلول هم‌زمان با دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار کرد: تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان وزارت راه و شهرسازی و بهزیستی  برای احداث مسکن معلولان به امضا رسیده است مقرر شد برای خانواده‌هایی که بیش از دو معلول را در خانه نگهداری می‌کنند مسکن با استانداردهای لازم ساخته شود.

وی با اشاره به ۱۱ هزار خانواده دو معلول در کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ خانواده معلول شهری و سه هزار و ۴۰۰ خانواده معلول روستایی وجود دارد و امیدواریم فاز اول این طرح دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصویب سند سالمندان، تشکیل شورای معلولین، ایجاد صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی را ازجمله برنامه‌های پیش رو سازمان بهزیستی کشور بیان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار